Cicci ♥ Linnéa

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Morgon/Lunch fodring !:)

Av Gustafsson Iijolainen - 7 maj 2011 17:31

Imorse åkte jag ocg Gry till stallet och fodarade alla hästar, och tog ut dom :) Det var därför det kom ett inlägg tidigt imorse på mina stövlar ;) Sen så gjorde jag Tores mat och Gry mockade åt Tore och jourmocking :) Sen så sopade vi stallet och fixade vatten åt Tore och Sammi, och ridskolehästarna... Vi fic bära hinkar för det inte fanns någon slang ;s Ingen häst har vatten i Gyttorp, INGEN ?! En häst ska dricka 15-20 liter vatten om dagen och dom tillbringar halva sin dag i hagen, och det är varmt mitt på dagarna. Klart som fan hästarna blir törstiga.


Ridskolehästarna slogs om vatten t.o.m...?


Sen så tog jag in Tore och gjorde iordning honom för jag skulle rida för Gry, det gick jättebra idag faktiskt! Nöjd


När jag hade ridit så tog vi fram en ny höbal och sen så lunchfodrade vi och gjorde insläppsbetforen. Sen blev det hem till Gry för hon skulle duscha, jag gick med Gizmo :) (Gry's hund) Vi åt lite chips och sen drog vi till ås, jag skulle hem och hon skulle till sin kille Mathias som också bor i ås :)


Imorgon ska jag rida ut, ska fråga om Linnéa ska hänga med på Sammi ;D



Förlåt att det inte blir några nya bilder, men ska göra bildbomben och massa annat kul till er !:) 

 
 
Ingen bild

Isabell

9 maj 2011 12:36

Hej! Att ge vatten till ridskolehästarna under helgen är stallvaktens uppgift, jag vet hur det känns. Fick gå till ALLA hästarna två dagar i rad och ge vatten. Privatägarna ska ge sina hästar själv hela tiden & under veckorna ger de som jobbar i stallet ridskolehästarna vatten. Och man kan inte räkna med att en grupp med 7 st hästar ska ha vatten hela helgen utan det får man fylla på varje dag! :)Slang finns. Den var bara inte ihop kopplad, eftersom de har grävt där. Jessica och dom kopplade ihop den igår. Finns på sidan av lilla stallet, bara att dra ut och sätta igång vattnet :) Det bästa är att kolla om ens häst har vatten när man är där på kvällen så man fyller på till kommande dag. Aja, då vet du att det finns en slang på kanten vid lilla stallet. Du sätter på vattnet i hörnet bredvid sammis box :)

Gustafsson Iijolainen

12 maj 2011 15:10

Jag vet att det finns en slang där. Vi satte på den, det funkade men det kom inge vatten, och det var ingen knut. Vi höll på med det i typ 1 timma. Så slangen funkade inte... Visste för länge sedan att det fanns en slang där :p?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustafsson Iijolainen - 30 juni 2011 00:50


Var ju som sagt på tävling idag (eller igår rättare sagt, eftersom klockan är över 00) Om ni vill se bilder och hur det gick, så gå in på http://tornadoochjag.devote.se     Som ni ser har Tore benskydd på sig inne på banan... Läs om det på htt...

Av Gustafsson Iijolainen - 29 juni 2011 12:01

   har inte kunnat skrivit något för min dator dampar på bloggplatsen..   Men men ridnigen har gått super alla dagar !   Titta in http://iijolainen.devote.se :D!     ...

Av Gustafsson Iijolainen - 28 juni 2011 13:42

Idag ska man putsa, putsa och putsa! Förbereda allt och hålla mig lugn, är inte nervös faktiskt, bara taggad :D Får väl se hur jag mår imorgon ;)   Idag ska jag sova hos Gry så vi kan TAGGA och hon ska berätta lite vad jag ska göra och sånt :) Se...

Av Gustafsson Iijolainen - 28 juni 2011 13:42

Kolla in min egna blogg :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards