Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under mars 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 31 mars 2011 22:20

När du tävlar ska du inte tänka på att vinna!

Det roliga med o tävla är ju att du samarbetar med din häst, tränar och har kul!

Om du tänker på vinsten, då är det ju inte lika roligt.

Ville bara påminna dig om att ha roligt när du tävlar, okej ?;)


Här har du en sida med bra dressyrbanor så man förstår hur man ska träna

inför tävling!  ---> http://stallbacken.com/, gå sedan in på ''dressyrprogram''


 



Av Gustafsson Iijolainen - 31 mars 2011 21:24

Nu har jag installerat det mobila bredbandet på min låtsasfarmors dator :)

Så nu kan jag skriva på bloggen ;D Det är ju bra de, ellerhur ?;)


Ska försöka göra lite roliga saker nu när jag kanske inte ska åka skidor kanske

eftersom jag är typ sjuk :/ Men som hiss & diss mm. :))


Tog med mig kameran, så det blir bilder när jag kommer hem, kanske nu också

kom jag på för jag har med mig den här saken så man kan föra över bilder till

datorn ;)


Vad tyckte ni om frisyren man kan göra inför tävling ?:)

Skriv gärna era åsikter om det!


Hörs imorgon !:)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 31 mars 2011 12:22


Den högsta flätan:


(Den blev lite sne)

   


Den lägsta flätan:



Uppifrån!

     


Jag har fått detta tips av en kompis, hon undrade om jag kunde göra inbakad fläta.Då sa jag att jag kunde det, hon hade aldrig testat det för hennes mamma kunde inte göra en inbakad fläta. Jag testade och det blev bra, nu är Linnéa min modell. Så ni kan ju lära er lite ;) Det finns olika höjder har jag kommit på. Om hjälmen sitter för högt när du gör en inbakad fläta med luggen, gör en lägre. Från bakhuvudet och ner :) Tack Linnéa för du ställde upp att vara min modell ;)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 31 mars 2011 11:49

Idag ska jag till Säfsen.

Är förkyld och har nog feber :( Blev sjuk när jag sovde hos Linnéa i förrgår.

Jag var hemma från skolan igår, idag med..

Var hos Tore igår, han var lika glad som alltid ;)

Kommer sakna honom nu under helgen :( Gry skulle egentligen med men hon

har ett grupparbete hon inte får missa i skolan, eller hon kan ju inte tvingas..

Men hennes lärare sa att det inte var så bra om hon missade det. Hon går

på gymnasium nu, därför är det ju ganska viktigt, om ni fårstår :)


Jag kommer kunna skriva på bloggen för jag ska ta med det mobila bredbandet

jag hade med mig till Sälen, så jag kommer skriva :) Igår orkade jag inte för

jag mådde så himla dåligt. Jag kallsvättades och sovde från 08.10 till ungefär

16.00 :/ Så det är inte så bra :(


Min kamera kom hem igår, den har vart på lagning för displayen var inte helt

normal. Det var någon kabel som hade typ låtsnat från något :o Som tur så gick 

det på min garanti :) Tror jag ska ta med den, så jag kan göra något roligt ;)


Har glömt och sagt att jag och Linnéa har beställt hårnät från Equidesign :)

Vi beställde ett svart hårnät med stenar på, det blir snyggt :)


Ni ser nog inte så mycket :/ Men det är den till höger.

På bilden så är det silvriga paljetter, men vi beställde med stenar istället.

Det har inte kommit hem till mig än, får hoppas att det kommer nästa vecka :D


Om ni inte vet vad Equidesign är så är det en sida som man kan beställa plastronger, hårnät mm. Man får bestämma själv hur den ser ut, eller ja..

Man får bestämma designen på den. Om ni är sugna på att beställa därifrån

eller något, gå in här  - - - > http://equidesign.dinstudio.se/

^

|

|

|

 En stor HISS till denna sida!



Kommer en video hur jag gör frisyr till tävling, den borde ni kolla på om ni vill

ha inbakad fläta med en bulle ;) (Rullknopp i håret) Kommer om några minuter.




Av Gustafsson Iijolainen - 29 mars 2011 21:08

Nu har jag och Linnéa vart i stallet.

Jag red Tore och det gick jättebra, galopperade litegrann.

Jättelänge sedan jag gjorde det eftersom jag inte velat galoppera

på is och hårt underlag på vägen. Fick lite ont i låren, men det var

otroligt roligt att rida idag. Han har gått fram väldigt fort för att ha

skrittats och travat, kanske någon kortare galopp i 2 månader..:)


Imorgon ska jag rida, Linnéa kanske följer med och kollar om inte hon ska rida :)

Kommer att bli roligt ;)) Jag ska sova hos Linnéa idag, har lite ont i halsen och

lite i huvudet, men annars bra :)♥


Men vi höres imorgon!

Puss


 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 mars 2011 21:44

Tore är en Tore nu igen :D

Vi rakade honom idag och blev sitt vanliga jag igen :)

Sen så red jag och Gry, han har ''spindelhals'', men väldigt fin för att

bara har skrittat och travat i snart 4 månader. Det märktes på honom

att han ville arbeta och allt! När ridpasset var klart så va Tore nöjd

och glad :D


Han är så glad att vi har kommit tillbaka till Gyttorp!


Men ska snart sova, är trött :(

Sorry för DÅLIG uppdatering!


Bilder kommer imorgon på Tore ;)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 mars 2011 21:21

Nu har jag och Linnéa gjort en ny header.

Vad tycker ni om den ?:)


 

 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 mars 2011 11:33

Lågt, rikitgt lågt av dig.

Sårad... Tänk dig för nästa gång...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards