Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 23:09

Nya namn skylltar !


Hoppas bara cicci gillar dom ... :)


     




Hiss/Diss?






 

Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 19:55

Hej!


Shiitt vilken träning det blev idag. Först så var Ninja jätte slö

när vi skrittade och travade. Först så red vi dressyr och mjukade upp henne.

Efter det hoppade jag ett litet kryss på cirka 50 cm. Då blev hon as pigg.

Sen när Jag skulle hoppa över ett retuppstende på 80cm blev hon galen och hoppade cirka 2 m över det. Jag tåg det några gånger tills det blev ganska bra. Sen såskulle jag hoppa en oxer på ca 90cm och den var upp byggd av tunner som hinderstöd. Så hon blev jätte rädd när vi skulle hoppa så hon vägra ungefär 5 gånger pådet. Sen gick det! Efter en stund så hoppade vi oxen på 90cm därefter retuppståendet på 1m, det gick sådär. Hon blev så pigg att det knapast gick att styra henne...  Sen efter träningen skrittade vi åt i cirka 30 min runt sjön. Hon varså gullig!!



ÄLSKADE NINJA! ♥♥


 



Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 18:15

Nu drar jag till stallet, vill ha lite tid med och fixa honom :) Hoppas att det går bra och bloggar när jag kommer hem :)


Ni får en video som underhållning!:) Det är hon som jag red med idag som ramlar av den hästen hon red idag, hästen heter Ophelia :) Ser lite roligt ut ;)



 

Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 14:36

I helgen ska jag kanske åka och prov rida SugerFree ett D-ponny sto :)

Om jag ska det ska kanske Cicci med, kul :D! Hoppas den är bra !


Ska bara prata med pappa också ;)



 



 

Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 14:00


Dissar vanliga knoppsnoddar, dom går bara sönder!


Själv så har jag och rekomenderar siliconsnoddarna!:)


I

I
I

V






Om du har svart man så ha svarta snoddar, vit man då är det vita snoddar. Har du både vit och svart så ta båda på de ställena där det är vit osv. ;) Har du en isabellfärgas häst tycker jag att man tar vit, eller ja... det bror på hur ljus häst du har, mörk ska ha svart, ljus ska ha vitt ;)     

Av Gustafsson Iijolainen - 29 april 2011 11:15

Nu vaknade jag precis och jag längtar tills ikväll då jag ska träna med världens bästa ponny Tore för Susanne klockan 19.10 :D♥♥


Tornado betyder allt för mig ♥


Nu ska jag duscha äta en god frukost och sätta mig vid TV:n, höres ikväll om träningen om det inte blir ett inlägg nu på dagen, tror det... Pallar inte vara utan bloggen ;)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 23:32

Vet inte, ska nog inte köpa ett par Cavallo Junior, det kommer ta lång tid att få hem dom. Mamma och jag ska nog in på Till Häst och testa några stövlar nästa fredag då Emma jobbar där :) Så det kanske blir ett par HELT andra stövlar, vill helst ha en dressyrbåge på dom, men det känns kanske lite snobbigt att komma med såna stövlar på lokal...xp Men något dressyraktigt ska jag ha!


Så jag kanske har stövlarna hemma några veckor innan den första tävlingen, så jag kan ''rida in'' dom :) ♥


 


   

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 21:57

Kom hem från stallet nyss, var där sen fyra... alltså 6 timmar sedan :) Har inte ätit något idag mer än frukost :/ Så det är inge bra...


Idag red jag med Joeline Löfros, vi red i tältet. Tore var jätteduktig, mjuk och harmonisk. Så som jag vill ha hästar när dom är dressyrponnyer/hästar :)Så det var roligt. Sen så gjorde jag det man brukar göra. Gosade med Tore och sen gick jag ut och tog en promenad med honom :) Sen så putsade jag tränset till Susanne-träningen imorgon :) Ska ta med mitt oanvända vita schabrak, för han hade inget i stallet. Så det hänger med... Om det passar vill säga ...:o Annars får jag leta igenom allt, nödsituationen blir att jag får ta det jag hade förra veckan, det lånade jag av någon och det är typ gult och jättesmutsigt :/ Nej, hör hur illa det låter. I sånafall får det bli ett annat schabrak som INTE är vitt :)


Dagen har vart superrolig !:)


 


Red i:


Hjälm: Träningshjälmen (blå)

Tröja: Piké, rosa-grå, Copperfeild

Byxor: Dom brun-rutiga, CRW classic riding wear

Skor och chaps, mina stövlar har inte kommit :(

Tjocktröja: Grå, SWE


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards