Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 23:32

Vet inte, ska nog inte köpa ett par Cavallo Junior, det kommer ta lång tid att få hem dom. Mamma och jag ska nog in på Till Häst och testa några stövlar nästa fredag då Emma jobbar där :) Så det kanske blir ett par HELT andra stövlar, vill helst ha en dressyrbåge på dom, men det känns kanske lite snobbigt att komma med såna stövlar på lokal...xp Men något dressyraktigt ska jag ha!


Så jag kanske har stövlarna hemma några veckor innan den första tävlingen, så jag kan ''rida in'' dom :) ♥


 


   

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 21:57

Kom hem från stallet nyss, var där sen fyra... alltså 6 timmar sedan :) Har inte ätit något idag mer än frukost :/ Så det är inge bra...


Idag red jag med Joeline Löfros, vi red i tältet. Tore var jätteduktig, mjuk och harmonisk. Så som jag vill ha hästar när dom är dressyrponnyer/hästar :)Så det var roligt. Sen så gjorde jag det man brukar göra. Gosade med Tore och sen gick jag ut och tog en promenad med honom :) Sen så putsade jag tränset till Susanne-träningen imorgon :) Ska ta med mitt oanvända vita schabrak, för han hade inget i stallet. Så det hänger med... Om det passar vill säga ...:o Annars får jag leta igenom allt, nödsituationen blir att jag får ta det jag hade förra veckan, det lånade jag av någon och det är typ gult och jättesmutsigt :/ Nej, hör hur illa det låter. I sånafall får det bli ett annat schabrak som INTE är vitt :)


Dagen har vart superrolig !:)


 


Red i:


Hjälm: Träningshjälmen (blå)

Tröja: Piké, rosa-grå, Copperfeild

Byxor: Dom brun-rutiga, CRW classic riding wear

Skor och chaps, mina stövlar har inte kommit :(

Tjocktröja: Grå, SWE


Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 19:26

Har nyss kommit hem från stallet. Red ju Ninja.

Det gick faktiskt as bra.Hon drog inte en enda gång.

Tog hem hennes sadel och träns och puttsade det.


I morgon ska jag hoppa i padocken med Annika, hoppas

det kommer gå bra.


 




Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 15:45

Snart ska jag till stallet och rida, vet inte om jag skulle rida med Malin... Ska höra med henne.


Ska träna på det jag tränade på igår med Emma, det gick så bra! Men nu ska jag gå in på stallbacken.com för att kolla hur LB:1 går, kommer inte ihåg xD Vet bara att det är serpentiner. Kan bara LC:2, och om jag ska tävla LB:1 så måste jag nog börja träna på den nu ;)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 15:05


heej.

har inte kunnat blogga för har varit hos Malin i två dagar.

Jag hoppade kasper och det gick jätte bra! Fast han blev

något pigg. Vi hoppade upp till ca en meter tror jag. har en

film men den är jätte suddig..


Om en timma ska jag åka och rida Ninja, Ska rida ut.

Hon kommer vara jätte het..





 
 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 13:54

Nu har jag vart ute hela dagen! Vaknade vid 8 för jag skulle till gymmet med min syrra, sen skulle vi tanka moppen på vägen hem. Det var första gången Josse gjorde det. Och hon råkade trycka på knappen innan, så det sprutade över hela moppen och nästan på mig xD Haha, men vi tankade sen och torkade bort det mesta. Sen så tvättade Josse det direkt vi kom hem. Sen solade jag och var ute på gården och gjorde lite saker. Sen så rensade jag ut mitt rum, sen gick jag ut i solen och somnade. Nu kom jag in och det var skitvarmt att ligga när ute :o


Senare ska jag till stallet och rida och mysa med Tore. Hittade en grå-rosa pikétröja som är Gry's gamla tror jag, den var skitsnygg! Ska ha mina rosa lindor och något schabrak :) Sen ska jag skriva upp mig på Susanne-träningen och sen ska jag nog göra något roligt, typ ut och gå med Tore efter jag har ridit. Ska nog ta en mys-promenad med honom :') 


Har ni haft det bra idag då ?:)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards