Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 20:30

Jag älskar min dressyrhjälm! Den är så himla skön och rida i! Nu har jag inget kort när jag har på mig den när jag rider. Men det kommer !;)


Rekomenderar den, bra pris för en bra hjälm. När man testar den så känns det som den sitter långt och högt upp, men när man rider med den blir det en helt annan hjälm ! Och om man blingar den så blir den extra snygg, så som jag har gjort!

Blinga den med strass som finns på Biltema t ex. :) Superbra klister på dom stenarna :) Den kostar 249 :- och finns på Hööks! Åk och köp om du letar efter en klassisk dressyrhjälm. Nu för tiden har alla nästan John Whitaker- och Jacson Wen hjälmar. Dom är ju dyra, fast riktigt snygga och sköna. Men en klassisk duger för lokal tävling och man måste inte ha det dyraste och snyggaste faktiskt...



       

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 20:29

Tack för alla 4 kommentarer idag :) Haha, vi får så lite kommentarer :( Men det är bara att ni kommenterar !


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 19:54

Nu har jag kommit hem från stallet och jag har tränat för Emma (stolt att säga det ;p), det gick bra och det var så roligt att träna för henne, ska göra det nästa tisdag :D Han skötte sig fast han ville inte galoppera i början, så han gjorde sina Toresparkar. Men Emma vet hur han är och det är roligt att få tips, vi tränade på programdelar i LC:2 och LB:1, volter och serpentinbågar. Serpentinbågarna är jag mest nöjd med. Det var länge sedan jag gjorde såna :)


Sen fick jag en kommentar på ett gamalt inlägg och hon sa att hon vet vart Nancy står. Om det är nära ska jag verkligen passa på att åka dot och träffa henne. Då ska jag fråga Anna Skoogh och Gry om dom vill följa med. Gry red och tävlade henne när hon var i min ålder. Anna tränade och tävlade lite när jag också tog hand om henne :) Ska bli roligt om det är nära !:D


Nej, men jag är otroligt nöjd med dagens ridpass och tack Emma för att du tränade mig idag !♥


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 16:15

Hissar den här hovoljan !:) Jag har den själv och vet hur den är!:)

Den är bra mot torra och spruckna hovar och den är lätt att hantera!:)

Den är också bra på tävlingar, om du smetar på det dagen innan och låter det torka en stund och gör det helst när hon/han bara står i boxen över natten så är dom fina dagen efter !:) Rekomenderar den stort !


    

Det finns även med tjära, och om du vill köpa den så finns den på Hööks, hlöm inte att köpa en pensel till den!

   


 





Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 15:15

Håll utkik, det kommer en hiss lite senare !:)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 15:00

Senare idag ska jag träna för Emma, det ska bli jätteroligt och då får vi se om Tore sköter sig ;) Det blir inga bilder, för det kommer bara vara jag och Emma som är där. Ingen följer med mig ;p Så ni vet det. Kanske kommer någon bild på vilken outfit jag ska ha. Kanske har det jag hade igår, det var jättefint! Och det är det enda schabraket som inte är så smutsigt, måste ta hem och tvätta !


Tror inte jag kommer kunna blogga mer idag, så jag hoppas att Linnéa gör det...


Kan tidsinställa ett inlägg, typ en diss eller något.. Så ni har något och läsa, tycker det är lite dålig uppdatering, men jag kan inte skriva så ofta eftersom jag inte kan logga in på bloggen på min dator. Och jag har inte tillgång till alla datorer i huset ibland tyvärr :/ Men gör så gott jag kan, och jag vill sitta och blogga hela dagarna, men det går ju inte ;)


Får se hur det blir. Ha det bra !


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 14:24

Fick en kommentar att jag skulle lägga ut skolavslutningskläderna. Och det ska bli!:)


Tröja: Från H&M

Vitt linne: Från Gina Tricot

Skor: Från Skopunkten, 3 cm klack

Svarta Tights: Vet inte vart dom är ifrån ;p


Här kommer en video på allting!:)

Låter lite rolig när jag pratar, men jag är förkyld :p Frisyren har jag inte bestämt än!



 


Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards