Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 14 april 2011 20:40

Tjosan.


Igår red jag Ninja och det gick as bra!

Vi red i padocken hon var helt underbar. Hon gick ner i form

på direkten.Hon var jätte lung ocg sammarbets vänlig. Vi tränade

lite på LC:2 och det gick jättre bra faktiskt. Sen så galopperade vi

på en stor volt ett varv sen snett igenom och då skulle vi byta galopp

och det funka.Efter snett igenom kom vi in på en till stor volt. Där efter

red jag över medellinjen och gjorde halt,Ryggade ca 4 steg där efter galopp.

Vi testade också att länga lite i trav och galopp. Samt det gjorde jag halv halter

och mycke volter. Seriöst hon var helt underbar!



Vi håller på att bygga mer ryggmuskler nu på henne. Så jag måste rida i

en gamal sadel :p men den är ganska skön endå. Annars rider jag i hennes

Dressyr sadel eller hopp sadel.


Här är hennes utrusning som vi använder oftast.


Pessoabett Apple Mouth


  


Theo Sommer hoppsadel


  




Komplett träns " hennes gamla träns som jag använder"


 


Så :)



 




Av Gustafsson Iijolainen - 14 april 2011 20:05

Det funkar fortfarande inte att logga in på bloggen på min dator :(


Skrev ett inlägg på bilddagboken, så jag kopierar det och klistrar in det som jag skulle skrivit igår !:)


Gick skitbra och rida idag. Om ni undrar så kan jag inte logga in på bloggen på den här datorn :( Så jag skriver här istället :)

Jag tränade på min handställning och lite saker som är viktigt att tänka på när man rider oså. Sen så red jag igenom LC:2, det gick väl lite sådär. Jag har bara tränat på volt de senaste veckorna nästan. Så det var lite svårt att rakställa honom... Menmen, det är det man ska träna på! Ska anmäla mig till en kväälsdressyr i Dylta den 29 juni. Det blir LC:2 och LB:1. Kommer bli jätteroligt.

Bara lite träning så sitter det! :) Är otroligt nöjd med att ha kommit igång så fort (3 veckor) :) Sen är det roligt när det går så himla bra också!

Nu sitter jag här och har plattat håret för jag tänkte cykla in till stan med Linnéa, men hon fick typ inte :/ Får väl cykla in själv...:( Asså jag hoppas så fort som möjligt att det funkar att logga in på den där bloggen !!! Blir så sur!:(

Puss♥
 
Det gick superbra idag också när jag red. Idag tränade vi på lägningar i både trav och galopp. Sen så tränade jag att rakställa honom, och det gick ju hur bra som helst. Jag gick på en volt runt Gry först, sen så flyttade jag mig sakta ut sen så var jag ute på spåret och kunde hålla kvar honom ganska bra. Sen så blev han lite öppen, men det kommer att gå bort snart nu när jag tränar!
 
Nästa fredag tio i sex tror jag det var, ska jag träna för Susanne. Kommer bli ganska så roligt, för Gry säger att hon ger bra tips till mig hur jag ska lösa t ex. ett problem osv...
 
Imorgon ska jag rida med Malin kanske om hon ska rida :) Ska nog rida i tältet i såfall, för jag behöver den korta (20x40) för att kunna rida t ex. LC:2. Dom har ju delat av ridhuset lite konstigt, så man blir ju lite förvirrad när man inte kan rida på spåret när man kör ett dressyrprogram. Men jag ska träna på att rakställa och länga snett igenom i trav och galopp. Då ska jag sitta ner i traven (det är inte det lättaste på Tore kan jag säga...). Man måste ha magmusklerna för att det ska gå, annars flyger man upp och ner i sadeln så hästen får ont i ryggen. Inte bra...
 
Kommer inte kunna skriva så mycket nu. Eftersom det inte funkar på min dator :( Men få se hur det blir. Kommer blogga iallafall!:)
 
PS. Tränade på min handställning också som har blivit STOR skillnad på 2 dagar. Nu är dom liksom där dom ska vara. Böjda armbågar, höjd ytter (som man behöver göra på Tore), ska bara se hur det blir med innerhanden om den ska höjas eller där den ska vara !:) DS.
 
 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards