Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 6 april 2011 22:21

Var hos Tore idag, även fast jag var sjuk. Tror jag hade feber när jag var i stallet för jag svettades jättemycket :( Sen så blev jag kallsvettig igen... Inte bra :(


Jag mockade, gjorde mat och borstade av Tores leriga och torviga ben ;) Sen så gosade jag lite med honom så han vet att jag älskar honom osv. :)

Imorgon ska jag rida, sen i helgen så ska jag springa protokoll på söndag och rida hela helgen med Gry !:D


Mysigt, mysigt. Gillar dagarna i stallet med underbara kusinen <3 Hon är så bäst!

Så det ska bli roligt att rida för henne också, så man kommer lite framåt :)


Om ni ser mig i Gyttorp på kanske lördag och på söndag med antingen när jag springer med ett protokoll eller fotar med min Canon EOS 1000D, så hälsa eller något och berätta om du typ är en läsare eller att vi redan känner varann ;)


Har vart inne på min sida på SvRsf, kollade på vilka som anmält sig i helgen på olika klasser var många :) Ska bli roligt att se !:) Sen så har jag gjort hemläxan vi fick igår på kursen, kunde 5 frågor av 6 :)


Men nu ska jag kolla på nya ponnyakuten :)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 6 april 2011 19:06

Hejsan.


Förlåt för att jah inte har skrivit något.


Idag så red jag lilla Linja. Det gick ganska bra.

Fast hon hade inte lite "vårkänslor"...

Vi skulle galoppera upp för en backe, Hon

börjar bocka och springa :p. Sen blev hon lite lugn

eller ja .. Sen efter en stund skulle vi galoppera

på en raksträcka. Då Börjar hon bocka och blev

jätte het, Men jag är van..  ;)

Hehe men annars sköte hon sig jätte bra!



Jag Ä L S K A R dig Ninja, Mer en allt.



 




Av Gustafsson Iijolainen - 6 april 2011 11:59

Jag har haft en bloggtorka nu, har haft fullt upp nu. Så det kanske inte har vart så

roligt för er när vi inte har skrivit något!


Idag var jag hemma från skolan, för jag har typ bihålsinflamation :( Red igår. Gick hur bra som helst! Sen fick jag en favorit bild när han stog i hagen. Men har ingen sladd till mobilen, så ni får se den lite senare i veckan eller nästa vecka :) Han är så söt på den bilden.


I söndags skrev jag aldrig hur det gick. Och det gick inte bra! Fast  jag tror det var för han inte hade vart i ridhuset förut när det var saker på backen och avspärrat längst ner. Gry red där i lördags sa en kompis, så han hade vart där en gång och sen fö att det var 5 hästar där inne och tränade som han inte kände. Så han var spänd och jag kunde inte reda ut ridningen. Sa det till Gry och hon höll med, jag red med kompisar den dagen. Gry var inte med då. Men det gick dubbelt så bra igår när jag red ensam i ridtältet :) Så det var skönt :)


Igår var det Grönt Kort kurs, vi gjorde en egen sida på Svenska Ridsportförbundet.

Vi skulle lägga till en häst och kolla igenom lite regler. Sen pratade vi om Horsemanship och Etik! Det är väldigt viktigt att inte glömma etiken. Sen så pratade vi om dopning och lite mer medeciner man inte ska ta innan tävling och så. Isåfall skulle man typ vänta i 96 timmar innan. Annars får man t ex. böter.


Har ni haft det bra nu i helgen ?:)


 

Får hoppas att mina stövlar snart kommer! Just det, i måndags var jag och Linnéa i Örebro, och det kommer lite hiss/diss bilder :) Sen en snygg bild på Linnéa och Hööks i bakrunden ;)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards