Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 19:26

Har nyss kommit hem från stallet. Red ju Ninja.

Det gick faktiskt as bra.Hon drog inte en enda gång.

Tog hem hennes sadel och träns och puttsade det.


I morgon ska jag hoppa i padocken med Annika, hoppas

det kommer gå bra.


 




Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 15:45

Snart ska jag till stallet och rida, vet inte om jag skulle rida med Malin... Ska höra med henne.


Ska träna på det jag tränade på igår med Emma, det gick så bra! Men nu ska jag gå in på stallbacken.com för att kolla hur LB:1 går, kommer inte ihåg xD Vet bara att det är serpentiner. Kan bara LC:2, och om jag ska tävla LB:1 så måste jag nog börja träna på den nu ;)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 15:05


heej.

har inte kunnat blogga för har varit hos Malin i två dagar.

Jag hoppade kasper och det gick jätte bra! Fast han blev

något pigg. Vi hoppade upp till ca en meter tror jag. har en

film men den är jätte suddig..


Om en timma ska jag åka och rida Ninja, Ska rida ut.

Hon kommer vara jätte het..





 
 

Av Gustafsson Iijolainen - 28 april 2011 13:54

Nu har jag vart ute hela dagen! Vaknade vid 8 för jag skulle till gymmet med min syrra, sen skulle vi tanka moppen på vägen hem. Det var första gången Josse gjorde det. Och hon råkade trycka på knappen innan, så det sprutade över hela moppen och nästan på mig xD Haha, men vi tankade sen och torkade bort det mesta. Sen så tvättade Josse det direkt vi kom hem. Sen solade jag och var ute på gården och gjorde lite saker. Sen så rensade jag ut mitt rum, sen gick jag ut i solen och somnade. Nu kom jag in och det var skitvarmt att ligga när ute :o


Senare ska jag till stallet och rida och mysa med Tore. Hittade en grå-rosa pikétröja som är Gry's gamla tror jag, den var skitsnygg! Ska ha mina rosa lindor och något schabrak :) Sen ska jag skriva upp mig på Susanne-träningen och sen ska jag nog göra något roligt, typ ut och gå med Tore efter jag har ridit. Ska nog ta en mys-promenad med honom :') 


Har ni haft det bra idag då ?:)

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 20:30

Jag älskar min dressyrhjälm! Den är så himla skön och rida i! Nu har jag inget kort när jag har på mig den när jag rider. Men det kommer !;)


Rekomenderar den, bra pris för en bra hjälm. När man testar den så känns det som den sitter långt och högt upp, men när man rider med den blir det en helt annan hjälm ! Och om man blingar den så blir den extra snygg, så som jag har gjort!

Blinga den med strass som finns på Biltema t ex. :) Superbra klister på dom stenarna :) Den kostar 249 :- och finns på Hööks! Åk och köp om du letar efter en klassisk dressyrhjälm. Nu för tiden har alla nästan John Whitaker- och Jacson Wen hjälmar. Dom är ju dyra, fast riktigt snygga och sköna. Men en klassisk duger för lokal tävling och man måste inte ha det dyraste och snyggaste faktiskt...



       

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 20:29

Tack för alla 4 kommentarer idag :) Haha, vi får så lite kommentarer :( Men det är bara att ni kommenterar !


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 19:54

Nu har jag kommit hem från stallet och jag har tränat för Emma (stolt att säga det ;p), det gick bra och det var så roligt att träna för henne, ska göra det nästa tisdag :D Han skötte sig fast han ville inte galoppera i början, så han gjorde sina Toresparkar. Men Emma vet hur han är och det är roligt att få tips, vi tränade på programdelar i LC:2 och LB:1, volter och serpentinbågar. Serpentinbågarna är jag mest nöjd med. Det var länge sedan jag gjorde såna :)


Sen fick jag en kommentar på ett gamalt inlägg och hon sa att hon vet vart Nancy står. Om det är nära ska jag verkligen passa på att åka dot och träffa henne. Då ska jag fråga Anna Skoogh och Gry om dom vill följa med. Gry red och tävlade henne när hon var i min ålder. Anna tränade och tävlade lite när jag också tog hand om henne :) Ska bli roligt om det är nära !:D


Nej, men jag är otroligt nöjd med dagens ridpass och tack Emma för att du tränade mig idag !♥


 

Av Gustafsson Iijolainen - 27 april 2011 16:15

Hissar den här hovoljan !:) Jag har den själv och vet hur den är!:)

Den är bra mot torra och spruckna hovar och den är lätt att hantera!:)

Den är också bra på tävlingar, om du smetar på det dagen innan och låter det torka en stund och gör det helst när hon/han bara står i boxen över natten så är dom fina dagen efter !:) Rekomenderar den stort !


    

Det finns även med tjära, och om du vill köpa den så finns den på Hööks, hlöm inte att köpa en pensel till den!

   


 





Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards