Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under april 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 23 april 2011 13:50

Jag har vart förkyld nu i 4 dagar, jag har inte ont i huvudet nu.. Utan bara snorig och ont i halsen. Just nu har jag jätteont i halsen så jag hostar mycket :( Inte bra...


Nu har jag duschat och måste göra mig iordning snart för jag ska ner till mamma och äta, då kommer Gry och efter maten ska vi kanske spela lite kubb :) Sen efter det blir det kvällsridning i det vackra vädret :D Ska fixa mig iordning, sen tänkte jag att Gry kanske kan fota mig om jag rider barbacka idag. Och då tänkte jag ta av mig hjälmen en stund och ta några fina bilder, eftersom jag ska fixa håret också ;)


Det kan bli grymma bilder...<3 Får se vad det blir :)


 

Av Gustafsson Iijolainen - 23 april 2011 13:10

      Dagen ridpass :)


Red nyss Ninja, Det gick super! Fast hon var jävligt pigg.

Hon har ju stått i en vecka nu. Vi hoppade lite ca 50 cm

i padocken. Hon var ganska het när vi började hoppa.

Hehe hon börjde sparka bakut lite.. och efter hindret men

jag höll mig kvar. Har en bild när hon gör det :p.


På den första bilden var jag inte berädd, Det ser lite cp stört

ut ;p...








Hahaaa söttnooss :')




 





Av Gustafsson Iijolainen - 23 april 2011 11:20

Hejsan, jag är lite trött så är inte så seriös ;)


Jag vaknade nu vid 11 någon gång av att jag hostade, har typ gjort det hela natten :o Idag så ska jag kanske ner till Irene och äta påskmat, sen så åker jag och Gry till Tore och jag ska kanske rida ut barbacka :') Sen så ska jag till Linnéa och sova där för vi åker till Ullared halv fyra inatt !!!:D(y'


Tagga. tagga, tagga, tagga, tagga, tagga, tagga, tagga, tagga, tagga, tagga!!!


Det viktigaste jag ska köpa är:


  • Flugspray
  • Pälsglans
  • Dressyrtränset??
  • Några fina scahbrak och lindor som matchar!
  • Någon ridtröja till mig, UTAN LUVA!!!!!!!
  • Tävlingsgrejer som är bra och ha!

Det är typ det som måste hem, tror vi ska gå dit både söndag och måndag innan vi åker hem :) Så ifall man glömde något är det bara att gå och köpa det eller något :) Vi ska bo i stuga till måndag, mysigt


Hörs senare med min inköpslista (lite mer saker), håll utkik !


 

Av Gustafsson Iijolainen - 22 april 2011 20:01

Hästen var duktig, lite för seg... Men ryttaren var dubbelt så dålig!


Jag skäms när jag tänker på hur jag satt idag, jag är så dålig! Men duktig Tore som kämpade fast han var lite seg. Men sånt är livet, han var duktig och jag måste träna på mina hälar. Jag fick jättemycket beröm uppifrån ner till knäna, vaderna och mina hälar var inte bra! Ska träna på det!!!!


Fick håll också, och jag skulle sitta ner. Magen som arbetar då, och kändes som jag skulle spy. Men kämpade och kämpade, tillslut så var vi klara. Men det var en riktig träning för mig. Nu ska jag hålla på sådär i en vecka till så ska jag testa att rida för Susanne igen. Behöver hennes hjälp nu, sen veckan därpå blir der Carina-träning. Men duktig Tore och dålig ryttare säger jag :)


Imorgon ska jag rida barbacka runt sjön sa Gry och hon följer med :) Det blir roligt om han inte kastar av mig x)♥ Nu grillar min pappa fläskfilé så jag ska äta nu, sen kvart i nio kommer Gry och hämtar mig med moppen så kvällsfodrar vi alla hästar :)


Duktig ponny!♥  '



Det  har gått bättre andra dagar när jag har tränat, idag gick det lite sämre.. Men han var fin och gjorde sitt bästa. Ska inte ställa så mycket krav på honom än och han är så duktig! Är bara lite besviken på mig när jag inte är så duktig som jag trodde förr..:(

:D

Av Gustafsson Iijolainen - 22 april 2011 14:58

Nu sitter jag och hela familjen ute och grillar, kan det bli bättre :D?

nästan 20 grader också! fyfan va skönt !!


 

Av Gustafsson Iijolainen - 22 april 2011 11:58

Hissar denna människa !:) Hon har inte vart ute på två år, sjunger ganska så bra !:)






 




:)

Av Gustafsson Iijolainen - 22 april 2011 11:16

Jag vaknade för ca 20 minuter sen, somnade ganska sent för jag kunde inte somna... Jag och Josse kollade på film till typ 23.30 eller något, sen så blev det så varmt så jag inte kunde somna :(


Vi ska hem vid ett och kommer hem vid 15, då ska jag till stallet och göra Tore iordning. Ska ha BRUNT tema idag !:) Bruna lindor, bruna handskar, bruna ridbyxor, brunt schabrak, hans bruna träns (han har bara det) och sen ska jag ha en brun tröja :) Annars tror jag att jag tar ett vitt schabrak och vita dammasker, tror jag tar det bruna temat. Får se :)


Men ni får väl ha det så bra :)

Puss


 

Av Gustafsson Iijolainen - 21 april 2011 20:42

Nu sitter jag hos min farmor och gör inte så mycket :) Åkte bil i typ en timma och 40 minuter, det var ganska jobbigt nu när jag är sjuk. Innan vi åkte så åt jag och min syrra noraglass, det öppnade ju idag :D Det var jättegott. Min katt följde med till farmor också, nu så ligger hon och sover ;) Kom också på att vi missade att fira henne på hennes 2-årsdag ;( Hon fyllde år den 9 april, 12 dagar sen xd Sorry katten<3


Imorgon så åker vi vid 12-tiden för att jag ska hinna hem och göra mig iordning till Susanne-träningen, om det blir något. Får hoppas det !:)


Hur har ni haft det idag då ?:)


 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards