Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under mars 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 21 mars 2011 20:58

Nu kom jag och Linnéa hem från stallet :)

Vi har haft kul ;D


Först så var hon och hopptränade i klacka med Ninja.

Hon tyckte det var otroligt kul :)

Sen så hämtade vi henne, så åkte vi till Gyttorp.

Ni kan gissa varför ???:D


Anna Björklund (ridlärare på GRK) skrev på mitt och Linnéas papper om Grönt

kort :) Så imorgon ska vi ha den första lektionen :)

Jag tror vi kanske får en hemläxa, för vi hoppade in

i gruppen och missade den första lektionen.

Det kommer bli så skönt.


Ni kanske redan har grönt kort, men Linnéa och jag har inte hittat något

ställe att ta det på, så vi fick ta det i Linde :) Det som var i Gyttorp

typ förrförra året kunde inte vi vara med på, då var man ju tvungen

att ha förälder med. Nu är vi 13 år, eller inte jag xp(cicci), men vi är födda det

året vi fyller 13 så, jaa.. nu får vi vara utan ;)


Jag ska kanske vara med i dressyrlaget nästa år ( de säger att det är försent

att anmäla sig nu :o ), så det blir lite sent. Jag ska tävla inviduellt det här

året istället :) Kommer bli skitkul :D:D I sommar ska en som heter Emma Axelsson träna mig, hon känner Tore ganska bra, så hon kommer vara min tränare i sommar :) Och Gry såklart ;)


Tore var duktig idag, bara att han var lite pigg ;)

Vi ''longerade'' honom :) Det gick väl sådär, men tog bara 3-4 varv

i en cirkel, sen premoenerade vi honom i kanske 25-30 minuter :)

Lindade hans ben också. Han har inga snösulor där bak.

Så vi fick kratsa ur dom i jämna mellanrum :) 

Det är så roligt när Linnéa följer med mig till stallet.

Vi har alltid så roligt.


Igår så tvättade jag alla hans tre schabark som låg i stallet.

Dom var smutsiga och håriga, men nu ligger dom i stallet :)

Sen så putsade jag träns, sadel och ridskorna :)

Så nu är det klart ;) Ska göra det mer ordenligt på lördag.

Dan innan vi flyttar till Gyttorp :) Då ska vi fixa till honom

lite så han inte ser ut som en skogmulle ;)

Haha ♥


Men jag skriver mer imorgon !

Puss <3


 




  YEEEAAAH ;')

Av Gustafsson Iijolainen - 21 mars 2011 07:54

Igår red jag Tore, GUD så mjuk han var!!

Jag behövde inte ens göra något, han gick ner med det säta huvudet direkt!

Jag skrittade länge och travade en kort bit :)


Den här veckan kommer bli super!

Idag ska jag ta Tore, jag ska bara mysa med honom HELA den här veckan.

Rida då också, men bara gosa med honom sen.

Den sista veckan i franssonsstall, det kommer bli en gosig vecka!


På lördag ska Gry och jag klippa honom.

Raka honom, snarare... Men fixa hovskägg osv.

Sen på söndag åker vi till Gyttorp med honom :)

Ska bli ortoligt skönt att kunna rida.

Men vi ska ta det jättelungt i kanske två veckor för han är inte igång :/

Men det kommer bli 2 lugna veckor i början :)


Vi vill ju inte att han skadar sig, ellerhur ?;)


Men nu ska jag gå till skolan.

Puss ♥


 

?!

Av Gustafsson Iijolainen - 20 mars 2011 19:55

Tycker ni likadant som mig? Jag tycker det är dubbelt

så snyggt när man har sporrarna innan för chapsen !


Kommer en bild hur jag har det :



 

   



Av Gustafsson Iijolainen - 20 mars 2011 17:07

Hejhej.

Nu har jag kommit hem från malin typ.

eller ja det var kanske två timmar sen..

jag sov där i natt. Vi var faktiskt jätte

duktiga idag. för vi gick upp klockan åtta :).

Vi brukar sova till ett eller något annars..


Haha jag och malin  är s t ö r d a.......


 

Av Gustafsson Iijolainen - 20 mars 2011 16:38

Kom precis hem ifrån Terese.

Vi gick upp klockan sex, gissa vad vi skulle göra ;)?

Terese skulle tävla LC:2 i Kalrskoga, kategori C :)

Hon kom hem med en femte placering och 66,07 % :)

Grattis till dom :)


Jag tog bilder och hjälpte Terese litegrann :)


Ikväll ska jag till Tore, rider nog en stund.

Sen ska jag ta hem ett schabrak o tvätta.

Ska nog putsa också! Det var typ 2 veckor sedan :(


Sen är det någe fel på min kamera :(

Det är typ ränder på bilderna.
Asså det blir inte så när dom ligger på datorn.

Men det ser randigt ut på bilderna.

Det är säkert någon som har trampat på den, för den låg inte på mitt rum i veckan :o Jag ska lämna in den och se vad dom gör med den :)


Ska skriva mer ikväll.

Det känns som det bara är jag som skriver på bloggen ;o

Linnéa, ta och skriv lite nu!


 

Av Gustafsson Iijolainen - 19 mars 2011 16:29

Om en halvtimma så kommer det gäster.

B la. Gry, Linda, Magnus och Thilde :D

Kommer bli roligt.


Kom typ nyss hem från u-sek mötet också.

Vi pratade i 2 timmar xp

Vi ska ha Lindgrenshoppning den 26/3.

Jag ska vara banpersonal :)

Jag ska nog klä ut mig till Pippi eller något :')

Asså Lindgrenshoppet är om Astrid Lindgren ;)


Sen frågade dom mig om jag vill vara med i ponnylaget med Tore i dressyr.

Ska fråga Gry lite om det :)


Ikväll ska Gry och jag till stallet och ta insläppet.

Han skoddes idag också :)


Ska skriva mer ikväll.

Puss ♥


  

Av Gustafsson Iijolainen - 18 mars 2011 19:46

tjaba.

Nu sitter jag och cicci hos cicci.

Vi äter godis..

Cicci och hennes mamma kom och plockade upp

mig efter vägen hem från stallet. Under tiden

hon var istallet så sov typ jag. Aja skit samma.

Nu ska vi hitta på någon jävla dans, Vi lovar att

den kommer ut på youtube. Eller ja kanske det bror ju på hur

det går..

Vi kanske dör vem vet? ;)

    

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards