Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under mars 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 2 mars 2011 19:18

Vid nio ska jag till stallet och ta in hästarna :)

Vi kvällsfodrar då också :)

Kanske några bilder då också.

Lägger inte ut dom idag för jag har inget internet på min dator :(

Nu sitter jag vid mamma och thomas dator.

Kanske kommer ut imorgon :)


Ska kanske till skolan imorgon.

Vet inte...


Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 2 mars 2011 17:55

Idag var inte jag i skolan, för jag och Linnéa bråkar. (skolkade asså)

Så jag vet inte hur det blir med den här bloggen tyvärr :/

Jag hoppas att vi inte tar bort den och att vi blir sams igen.

Har ingen kompis.

Tore är den enda jag har just nu.

Bara så ni vet.

Kolla hur det gick idag när jag red längre ner.


Cicci


|

|

|

V



Av Gustafsson Iijolainen - 2 mars 2011 17:09

Det gick jättebra idag !:D

Han backade inget, sparkade typ bara en gång.

Tog många bilder och det kommer en video på youtube sen :)

Fast ni får se den här på bloggen ;D


När jag skulle hem så gick han förbi ingången och bara gick.

Sen vände han efter fem till tio minuter xp

Han visste väl inte vart han va ;p

Så det blev ganska långt idag ;p


 

Jag gick till hagen o gav honom en banan :) 

 

Mockning, före 

Mockning, efter ;)

 

Då ska vi hämta Tore, om han vill ;p

 

Gå inte iväg lilla ponny!!;) 

   

- Nej, jag blev fångad :o    Han fick de här damaskerna .)

Den här dressyrsadeln, den är väldigt skön ♥

 

Ländtäcket jag har köpt :)

   

Det här tränset :)

 

Då går vi :)

           


Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 1 mars 2011 21:47

  

Man måste ladda innan stallet ;p (Har inte ätit sen klockan 12 idag)

  

Tore står där inne i mörkret ;)

  

Där står min mamma :)

  

Stallet :), vid ingången ;p

  

Det här är en av hästarna i stallet, hon heter Cherry och är 2 år :)


Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 1 mars 2011 18:50

Hejhej..

Kan inte skriva så mycket just nu för jag ska in till stan.

Aja på Fredag blir det disco kul ! :D


Linnéa

Av Gustafsson Iijolainen - 1 mars 2011 18:19

Det gick bra o rida idag :)

Han var ganska så mjuk och backade ingenting!:D

Han sparkade typ bara 2 gånger, sen gick han framåt :)

Fick reda på att mamma kan skjutsa mig, gry och tore till Gyttorp !!!!!!!!:D

Det kommer att bli roligt, för jag har inte ridit ordenligt på honom sen...

ja, det var mycket längesen :(

Men det kommer bli skitkul !:)♥


Det blev inga bilder, men har insläpp.

Så ska dit vid nio ungefär och då tar jag kanske något kort :)


Imorgon tar jag kanske honom också, för gry slutar sent oså.

Sen så tar jag honom för att jag ska utveckla min ridning :)

Och det kommer bli ortoligt roligt att börja träna och utvecklas av världens bästa ponny, sen kanske det blir tävlingar i år.

Bara jag tränar så kommer det att gå att tävla för mig i år :D


Men hörs senare.

Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 1 mars 2011 14:56

Nu ska du få lära dig hur man lindar dressyraktigt!


Då man rider dressyr brukar man linda hästens ben (då det regnar, använd benskydd då helst. Eller inget om benen är blöta !). Däremot läggs inga dressyrbandage vid tävling, då får man inte ha benskydd/lindor. De mjuka lindorna kan användas för sig eller tillsammans med ett underlägg av bomull. Syftet med bandagen är att stimulera blodcirkulationen, förebygga bristningar i ''ledkapslarna'' och förhindra att hästen stryker sig :) Lindorna måste läggas på omsorgsfullt för att inte trycka.


Steg 1: Börja strax under framknäet samt hasen. Sätt änden av lindan strax bakom skenbenet och se till att den ligger slätt.


Steg 2: Var noga med att hålla lindan jämnt sträckt och vira den ett varv runt benet så att ännden hålls fast.


Steg 3: Arbeta dig ner längs skenan i jämna varv. Håll lindaan lite vinklad mot benet och håll den slät med andra handen.


Steg 4: När du kommer ner till baksidan av kotleden vinklar du lindan lite uppåt, så att det blir ett ''V'' på framsidan.


Steg 5: När du gjort detta ''V'' lindar du ett varv till runt benet innan du fortsätter uppåt med jämna varv och jämnt tryck.


Steg 6: Avsluta där du började. Lindan ska fästas på utsidan av benet med kanten bakåt.


Nu är det bara att du börjar träna om du inte visste om det här.

 

Cicci (Taget från min hästblogg :) ---> http://barahastskotare.bloggplatsen.se

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards