Cicci ♥ Linnéa

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Benlindor!

Av Gustafsson Iijolainen - 2 juni 2011 10:15

Benlindor är det bästa skyddet jag tycker att man ska ha i dressyr. Det ger bra stöd för hästens ben och det är riktigt snyggt om man kan/vill så att man har kanske samma förg på tröjan/schabraket/ridbyxorna eller nästan vad som helst går att ha i samma färg.


Benlindor med padd blir ju ännu stabilare, men det använder nästan aldrig jag, för jag har bara fléece lindor med ealastisk utanpå och bara lindor med fléece. Om man inte vill köpa paddar så rekomenderar jag, fléece med ealsastisk utanpå !:) Det är snyggt och det blir som en padd inuti med fléecetyget :)


Sen kan man ju testa massa olika färger på sin häst och kolla vilken/vilka fäger den passar i, så köper man dom färgerna på t ex. schabrak och benlindor.

Om du bara har ealastisklinda, så måste du ha padd. Annars kan det bränna på hästens ben!


 




Jag tycker det är skitsnyggt med vita lindor, dom blir ju smutsiga efter ett ridpass, det är ju nackdelen :/


Med padd:




Utan padd:




Det var lite åsikter från mig om benlindor !:)


HISS


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustafsson Iijolainen - 30 juni 2011 00:50


Var ju som sagt på tävling idag (eller igår rättare sagt, eftersom klockan är över 00) Om ni vill se bilder och hur det gick, så gå in på http://tornadoochjag.devote.se     Som ni ser har Tore benskydd på sig inne på banan... Läs om det på htt...

Av Gustafsson Iijolainen - 29 juni 2011 12:01

   har inte kunnat skrivit något för min dator dampar på bloggplatsen..   Men men ridnigen har gått super alla dagar !   Titta in http://iijolainen.devote.se :D!     ...

Av Gustafsson Iijolainen - 28 juni 2011 13:42

Idag ska man putsa, putsa och putsa! Förbereda allt och hålla mig lugn, är inte nervös faktiskt, bara taggad :D Får väl se hur jag mår imorgon ;)   Idag ska jag sova hos Gry så vi kan TAGGA och hon ska berätta lite vad jag ska göra och sånt :) Se...

Av Gustafsson Iijolainen - 28 juni 2011 13:42

Kolla in min egna blogg :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards