Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:44



Hahhaa bild från gympan i skolan :*

Heeejjj !

Tack för alla snälla kommetarer!
Nej det är inte min häst som jag la ut en bild på
förut, Jag har bara börjat ridit den några dagar i veckan
för ägaren har inte tid och är för stor för henne.
Hon är 23år gammal men känns som 3 år.

Idag har jag inte gjort så jätte mycket, vart i skolan
och så. Nu blir det att göra läxan.

Just det nästa Fredag ska jag och Malin till Sälen :D
Kram Linnéa

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:44

Idag ska vi bada i Experium, jag vaknade typ för 20 minuter sen :)
Vi ska bada typ vid 14, för man får inte ha med mat in dit ;o
Så det är ju lite dåligt.
Vi ska åka till en affär snart, så måste fixa mig lite grann :)

Klockan tolv kommer överraskningen ;p
Så då får ni kika in på bloggen igen!
Jag kan ge er en ledtråd för att ni ska göra rätt.

Det är min och Linnéa's favorit-hjälm.

Det var ledtråden.
Tänk på det, men alla vet inte det.
Ni får gissa er fram till svaret och kanske vinna något ;p

Nu ska jag fixa mig.

 ^
 |
 |
Experium :)♥

Kram Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:43

Här kommer överraskningen. Det är som en tävling!

Ni ska lista ut vad det här är för ridhjälm, alltså, vilket märke !:)
Ni får fem alternativ:

1. Charles Owen ridhjälm
2. Back on Track ridhjälm
3. John Whitaker ridhjälm
4. JOFA ridhjälm
5. Somerset ridhjälm

Den första som svarar rätt, vinner en header eller ett helt inlägg om din blogg.

Kommentera svaret med din hotmail adress och din blogg (om du har en blogg).
Kommentaren måste ha ett svar med märket, välj ett av märkerna ovan!

Lycka till !

Här kommer bilden:


Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:42

Nu är jag trött efter dagen.
Imorgon ska vi bada i ''Experium''.
Det ska bli roligt :)
Jag har åkt många branta backar idag, det blåste och det var isigt.
Och jag lyckades nu när det var mörkt, åka in i en sån här reflex som är på kanterna vid bilvägar.
Ni vet en sån här pinne som sticker upp.
Jag ramla för mitt ben veks, det gjorde ont :(
Tur att jag inte gjorde mig illa.
Dom kan ju inte bara ställa ut en pinne mitt i backen xp
Eller ja, innan backen kom, där det inte fanns några lysen ;p

Men det var roligt idag :)
Längtar tills jag kommer hem så jag kan rida igen :)
Saknar ToreSnore ♥

Nu kollar jag på ett program, det heter Veckans brott.
Ni kanske har sett det, det är ganska så bra ;)

Skriver mer imorgon om dagen och det kommer kanske en överraskning :D

Puss från Cicci

överraskning

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:42

Det är mycket blåsigt här uppe i Lindvallen.
Det är mer blåsigt idag än vad det var igår :o
Men idag är sittliftarna igång... Det är konstigt.

Vill åka snowboard !
Typ alla åker snowboard, vill också :(
Ska fråga morsan om jag kanske får hyra en :D
Ikväll ska vi åka kvällsåkning :) Hoppas det blir roligt.

Bjuder på en bild ifrån köket :)


Puss från Cicci :)♥

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:41


Jag hissar lätt pullartränsen!
De är skit snygga och ser skonsamma
för hästen att ha på sig. Kanske inte jätte
snyggt innom dressyren, Men i hoppningen är
det skit snyggt! De blir enu snyggare
med mycket ludd på nos remen. Sen kan
man ju byta luddet om man vill :).
Jag använder det i hoppningen och
på ute riter. Man får också mer kontroll
på hästen för den drar mer åt mot hästens
huvud, de är bra för du slipper man sitta
och dra om hästen skulle skena i väg eller
not. Cicci tycker också att det är skit snyggt!
Jag och Cicci brukar ha samma osikter ;)
H i s s!


Kram linnéa

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:41



Den ser skön och snygg ut, men det är inte sant.
Sen är det kardborrar inuti typ, och då fastnar håret.
Så var det på dom som vi testade på Hööks iallafall.
D I S S !

Puss  :)♥



Jag dissar Back on Track hjälmen.
Den är obekväm, tycker både jag och Linnéa.
Vi testade den på Hööks i somras.
Det var bara hård friggolit med typ på ungefär.
Den är dyr och jag rekommenderar den  i n t e !:)

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:40

Idag vaknade jag med huvudvärk och skit ont i magen.
Så det blev ingen skola för mig idag. Nu sitter jag vi
tv:en och äter frukost, Oboy mackor med vitlökssmör..

Bloggar mer sen om jag orkar.

puss linnéa

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards