Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:40

Nu ska jag ut o åka skidor :)
''Märta Express'' är en sittlift, och den är inte igång för det blåser så mycket :(
Så man får först åka knapplift, sen ta en ankalift och byta ankalift kanske 3 gånger -.-'
Fett jobbigt.

Ikväll ska jag hissa en sak tror jag ;)
Så håll utkik!

Men nu ska jag bara vänta på att dom som är med oss ska komma tillbaka med sina liftkort.
Vi gjorde det igår via datorn ;p
Så vi kan egentligen bara gå ut o åka, men vi ska vänta på dom :)

Natten var väl lite sisådär, sängen var inte så skön :(
Jag har ont i huvudet för min lillsyrra slängde upp dörren och skrek: G O D   M O R G O N  ! !
Man ba: GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!11
Därför har jag ont i huvudet.
Det blåser så jävla mycket just nu, hoppas man inte blåser ner från backen bara ;)

Nu kommer dom, hejdå ♥
Puss från Cicci
:)♥

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:39

Då sitter jag här i soffan i våran lägenhet i Sälen !:)
Riktigt nice är det här...
Det finns typ som ett hus som heter ''Experium''.
Där finns det ett stort badhus med många aktiviteter, ett gym, bio, spa, bowling, frisör och klädaffärer.
Så mycket finns det, jag tror det finns mer, jag var på Stadium.
Där fanns det massa Wesc kläder. MÅSTE HA !!
Fast den tröjan jag ville ha kostade 700 :(
Men kanske köper den...♥

Det kommer bilder lite senare för jag har inte tid att lägga över bilder nu ;)
Det är stort iallafall, vi bor längst upp.
Backarna ser man från köket, liftarna är utanför.
Mc Donald's mitt emot och ''Experium'' är bredvid oss :)
Det är tre sovrum, vardagsrum med en TV (en 52 tums, om inte mer..), toalett och ett stort kök.
Och en hall då. Sen utanför där man går ut från lägenheten är det ett litet skidförråd.
Där la vi in alla skidor ;p
Det finns 2 dubbelsängar, 2 enkla sängar och en våningsäng som en av dubbelsängen som är under den övre.
Varmt är det här inne! Josse och jag vädrar vårat rum med öppet fönster :)
Hiss är det också när man ska ner till dörren för att gå ut ;p
Kommer att bli tjock här ;o

Imorgon: Skidor
Tisdag: Skidor
Onsdag: Bada i det där STORA badhuset med massa rutchkanor med ringar. (Sök på Experium så kommer det bilder)
Torsdag: Skidor
Fredag: Skidor
Lördag: Skidor och hemfärd.

Det kommer bilder på söndag :D
För då har jag tagit klart med bilder, det kommer nog bli ganska mycket ;)

Puss från Cicci ♥

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:39



Nu har jag precis kommit hem från stallet, Det gick jätte bra när jag red. Det var första gången jag red henne. Hahah jag recade med en 23 åring ;). Hon är en Arab/Welsh ponny :)
146 i mankhöjd. Hon jag jätte pigg och het ;)..

hahha skriver med senare :)
puss linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:38

Nu drar jag och vi höres kanske ikväll om jag får låna syrrans dator ;p
Ska försöka blogga varje kväll :)

Kan inte skriva så mycket mer :(¨
Pusspuss från Cicci !♥
(Förlåt för kort inlägg !)

Älskar dig Tore <3
Kommer sakna dig Tore ♥
Och Linnéa :(♥

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:38

Imorgon ska jag bort i en vecka, men vi har bokat internet så jag kan skriva på bloggen under tiden :D!

Idag så var jag och pappa på MC-mässa i Stockholm.
Det var roligt och jag köpte en as snygg fox t-shirt !!:)
Det var   p r o p p f u l l t    med folk.
Det var inte så roligt, vi kom dit kanske vid 10, åkte hemifrån vid 7.
Sen kom bussen vid 17!:o
Man var varm, och man kunde inte äta för det var 100m kö överallt :(
Men på själva mässan, där man kollade på motorcyklar var det inte lika mycket folk som på de andra platserna ;p

Ungefär vid 12 så gick pappa och jag och skulle kolla på Xgames.
Det var fullt så vi fick inte komma in, det var shower varannan timme.
Så vi gick halv två och ställde oss i kö.
Det var precis så att pappa och jag kom in :o
Så fullt var det, tillochmed så gick vi ju en halvtimma innan showen.

Vi 17-tiden åkte vi hem och nu har vi precis kommit hem (20.31).
Det var ganska skönt att åka buss och inte åka bil.
Men det var tre stycken gubbar som pappa är kompis med, dom var fulla och de pratade hela bussresan.
Det var jobbigt för dom satte på en film och man hörde inget ;p

Äntligen hemma !!:)
Imorgon drar jag ju igen, fast i en vecka.
Vi åker med mamma, och pappa fyller år när vi är borta :(
Får gratta honom på telefonen istället !:D♥

Men nu ska jag äta.
Pusspuss från eran Cicci!!:)♥

fox

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:37


e: Komet RNF 101.
u: Victorya Flag " vicky".

Namn: Lady Eowyn
Ras: ca 75 % New forest / ca 25 % varmblod.
Ålder: 6 år.
Katigori: D-ponny.
Hög i mkh: Ca 145 ej slut mätt.
färg: Svart brun.
täcken: Vit bläs och två strumpor på höger och vänster ben.

Lady var den bästa ponnyn jag har träffat.
Hon var så underbar, men kunde ha henne själv i
boxen och i hagen. Samma sak när vi red hon
ingorerade de andra hästarna som ståg i hagen
och gnägade. Hon var alltid trevlig mot folk och
andra hästar. Men kunde stå och gossa med henne
i flera timmar. Jag hade henne i cirka ett år.
Hon kom till mig förra sommaren. Och åkte innan
vinten kom. Alla sa jämt " Hur kan du rida på den där hästen?".
Jag lärde känna henne innefrån och hon lärde känna mig.
Det var nästan ingen som kunde rida henne bra. 
Hon litade på mig och jag på henne. I bland var hon jätte
dusig eller lat. Hon var jätte rädd fär vatten, Men det gick 
nästan bort när jag hade henne. Vi kunde springa igenom
vatten pölarna. Hon var knappast rädd för något.
Pappa åka till och med fyrdhjuling bakom mig när jag red.
Hon är en fantastik ponny!

Lady eowyn, jag älskar dig ♥

 puss Linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:37

Heeejj!

Jag kom på en sak, jag har ju redan
haft en "egen" ponny. Eller ja egen var
det ju inte.Men nästan, Hon var ju precis
som min egna lilla ponny. Hon var sex
år och hade varit riden i ca ½ år. Dom
hade bara börjat skritta på henne när jag
böjade rida på henne. Hon hade aldrig hoppat
med ryttare på ryggen. Men när jag fick henne
så "lärde" hon sig att trava och galopp fattning.
Jag hoppad ett 70 cm hinder med henne och
det var en som känsla som man inte kan
beskriva. Om jag skulle köpt henne
så skulle hon komma jätte långt innom hoppningen.
Och innom dressyren för de steget hon hade.
Hon skulle säkert kunna gå Msv i hoppning i
framtiden!. Ååå om hon skulle bli min igen.

Hon var inte utbildad så de var därför jag
inte ville köpa henne först. För jag vill
ju kunna åka ut på tävlingar och allt.
Om jag skulle haft lady så skulle det inte gå
på ett litet tag. Men jag ska inte ha en
häst som tävlings maskin.

Jag saknar henne som fan !

Linnea <3

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:36

Förlåt för dålig uppdatering från mig (Cicci).
Men har haft   f u l l t upp kan jag säga :)

Igår: Jag tog hand om Tore, red honom och det gick verkligen bra :)
Han var lydig och han var inte stressad eller något...
Han är så   u n d e r b a r !!
Linnéa och jag gjorde en video också :) Länken kommer här:

Den är superbra !;)


Idag: Jag var i stallet med Malin, hon red Kasper.
Vi åkte dit vid 18-tiden och kom hem nu vid 21.30-tiden ;)
Malin tyckte han var stressad... Fast hon hade inte ridit på tre dagar.

Nu är jag hemma och är ganska så trött.
Imorgon så ska jag ta Tore och rida honom, mocka och göra mat :)
Sen så ska jag och Linnéa till Annis, för hon ska typ ha fest.
Vi ska vara med Danne, Erik och Ludwig !:)

Ska nog snart sova, eller nej, klockan är bara 22 :p
Fast man ska ju upp till skolan också :( Tråktråk...
Kanske skriver imorgon :)

Det kan komma lite bilder imorgon.
Puss från Cicci <3



Linnéa <3 Cicci

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards