Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:14

Tore var duktig idag, han backade 2 gånger.
Han gav aldrig upp...
Trav och skritt, travade inte så mycket för kylan :(
Imorgon ska vi kolla på bio med klassen.
Sen efter skolan ska jag och Linnéa vara på stan och köpa godis o sånt till klacken :)
Eller ja, bussen.
Sen ska vi köpa en varsin tröja på lågpris.
Skriva http://franssonsstall.blogg.se på och sen skriva hoppryttare på Linnéas tröja.
Dressyrryttare på min.
Jag skrev på en gammal tröja igår, blev snyggt :)

Imorgon ska nog Gry ta Tore tror jag :o¨
På onsdag är det min tur igen hoppas jag :)
Fredag är det insläpp.

Som sagt så kan jag inte skriva så mycket nu på dagarna, har inget internet.
Kan bara sitta vid syrrans dator när hon är klar, sent på kvällen också :(
Men jag tror internet ska börja funka snart igen :)

Kanske sover hos Linnéa imorgon, just det...
Vi skulle nog sova hos mig för jag ska ta med mig skidorna.
Linnéa ska hya snowboard.
Och vi har ingen skjuts från henne.
Så mamma skjutsar mig och henne till skolan.
Det är kort från mig och skolan.
Men det är jobbigt och bära skidorna ;)
Hoppas vi kan skriva lite imorgon.
Det kommer iaf på kvällen :)

Hejdå<3

Tore, beröm ♥

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:14

Hejsan !
Har precis kommit hem från Örebro ! :)
Köpte en snowborad hjälm och ett par skidglasögon.
De gick på 1200 kr :o?

Jaja i morgon blir det att kolla bio med klassen, Sen ska
jag och cicci köpa allt vi ska ha med till klacken :)!
Eller ja som vi ska ha med i bussen. 
 


linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:13

Nu ska jag till skolan.
Hoppas ni får en bra dag.
Efter skolan drar jag till Tore, sen senare ikväll ska jag kolla på redovisning.
Asså min syrras redovisning på skolan.
Hon går i 9e på karlsänsskolan ;D

Nu ska jag dra till den tråkiga skolan som jag får lämna i sommar och byta :)


Älskar mina systrar ♥
Längst till vänster: jag
Mitten: Josse, som jag ska kolla på redovisning imorgon.
Längst till höger: Min låtsassyster :) men hon betyder lika mycket som en rikig syster ♥

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:13

Internet funkar inte här, men vi hittade det mobila bredbandet från Sälen.
Så nu kan jag sitta vid datorn :)
Nice...

Imorgon ska jag rida älskade bästa ToreSnor:)
Ska träna lite mer dressyr om det inte är kallt :)
Blir ganska tidigt idag för jag är så trött eftersom det var morgonfodring :)♥

Imorgon får jag träffa Linnéa, hoppas det blir roligt...:o

Puss godnatt

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:12

Nu har jag och min syrra gjort kladdkaka.
Hoppas den blir kladdig och god :)
Imorgon kommer det ett tips om hur man ska starta knoppar.
Har gjort ett tidsinställt inlägg :)
Det kommer ut klockan 12 på dagen.

Imorgon ska jag ta Tore.
Ska nog träna lite mer dressyr om det inte är kallt.
Om det är lika kallt som idag så kommer jag inte trava.
Det har inte vart så kallt dom dagarna jag har travat och så.
Galopperar nog inte ute, kanske senare :)

Vecka 9 ska jag nog till Gyttorp och rida, för vecka 8 är det sportlov.
Och då ska jag och Linnéa till Ullared !!:D
Och den här veckan som kommer ska jag bara rida ut lite och känna honom lite mer :)
Gry följer nog med om hon kan, vill inte åka utan henne första gången och så :)
Gry kan liksom Tore mest ;p
Gry är världens bästa ska ni vets ;p♥

Men snart ska jag äta kladdkaka.
Puss♥



cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:12

Jag är både glad och ledsen.
Glad är jag för Tore och mig, att det går framåt.
Ledsen är jag för jag bråkar bara med mina kompisar.

Jag har en halv kompis kvar.
Vet inte om vi fortfarande håller ihop.
Hoppas det.
Och den personen är den som jag har den här bloggen med.
Snälla, släpp mig inte.
Då finns det ingen mig.
Då är det bara Tore, släkten och familjen i mitt liv

Ska inte tänka på det mer.
Snälla Linnéa, släpp mig inte :(
Du är allt jag har.

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:12

Jag är som luft för alla.
Jag finns inte för någon.
Varför jag?
Jo, jag är ju den mobbade ungen som alla skiter i.
Varför finns jag?
Jo, för gud ville att jag skulle lida.

Fyfan säger jag bara, jag är ett sandkorn.
Jag borde inte leva...






cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:11

Gry hade morgonfodring idag, så jag följde med.
Vi tog ut hästarna och gav de mat.
Väntade en stund, mockade och gjorde mat.
Sen kom min låtsasfarbror (grys låtsaspappa) med macka, varm oboy, saft och lite godis :)
Vi åt upp det ;p
Den varma oboyen behövdes, eftersom det var -21 grader !
Kallt !!

Sen så tog jag in Tore och gjorde iordning honom.
Outfiten var blå damasker, grönt schabrak som det står ''Tornado'' på, blå sadelpadd och brunt träns. (svart sadel)
Vi red uppåt, och v pratade lite om träning/tävling :)
Ska fråga mamma såhär: - Kan vi betala 50 :- till Gyttorp? Vill träna där en gång i veckan :)
Jag tror jag kommer få det.
Ska låna transport eller rida dit.
Sen pratade vi lite om tävling och att Tore är en bra läromästare :D<3
Så underbar är den ponnyn.

Gry tyckte det var roligt att Tore accepterar mig och att han kröker lite på nacken.
Innan jag började rida honom så gick han bara uppåt med huvudet.
Men tack vare Gry's tips om hur man ska göra, så har det gått framåt.
Den här veckan har han lyssnat på mig och vart super !

Han backade två gånger idag.
Vi skrittade bara pga. kylan. Inte bra för hästens lungor!

Inatt kommer Linnéa hem, och hon skriver förmodligen imorgon på bloggen :)

Har ni haft en trevlig helg ?:)



cicci

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards