Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 20 februari 2011 16:03

Idag var vi i Örebro, jag (cicci) köpte ett ländtäcke och en träna och lära tavla som man ritar banan på i dressyr på hööks ;)

Sen var vi inne på ''Till häst'' och frågade om benlindsupprullare, tro ni det fanns?

Nej såklart inte! Hon som jobbade där var tjurig...

Jag sover hos Linnéa idag igen ;D

Vi testade även en CRW-hjälm och en Hicksted hjälm från Hööks :)


  

Linnéa har Hicksted'en och jag har CRW-hjälmen :)


När vi kom hem från Örebro åkte vi skoter :)


  

HAHAH, fail :')♥


 Vi har även gjort snabbkola som ligger och stenar nu ;p

Vi gör alltid snabbkola, det är gött det ;)


Linnéa och Cicci ♥


Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:18

Nu sitter jag och Linnéa hos Linnéa :)
Vi ska nog inte göra något speciellt tror jag :)

Red Tore idag ändå, gick inge bra xp
Men gosade med honom ganska mycket också :')♥

Imorgon är det u-sek möte, men vi ska inte gå.
Vi kanske drar till Örebro istället ;p
Sen ska jag och Gry kanske till stallet med varandra :)
Vet inte om vi ska det, kanske.

Sover hos Linnéa iallafall :D♥
Snart ska vi äta pizza !!!;D
Göttit ;p

Hejdå


franssonsstall

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:17

Hejj.


Har inte haft tid att lägga upp något på bloggen.
Den här dagen har varit katastrof!, Först börjar
det med att jag vaknar kl 12.30, halva dagen borta.
Sen fanns det ingen o´boy hemma.. Sen gick jag upp till
datan. Då ser jag att alla mina bilder hade raderats.
Jag blev jävling arg och ledsen för jag hade ca 400 bilder
på Lady.. Men sen när jag gick in på något skit så hade
de bara flyttats dit, Tur det. För alla bilder är ett minne
från Lady..


Idag blir det inte att göra något typ, Eller ju ska kanske
baka en kladdkaka om jag orkar. Är skit trött efter den
här veckan!


Ska försöka lägga upp liter mer bilder på lady i kväll :')!


linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:16

Fortfarande ledsen för dålig uppdatering :/

Red Tore igår :)
Gick inte så bra, blev inte så mycket ridning ;)
Han började backa...
Han backade och backade, sparkade och sparkade.
Han kanske backade 30 meter eller något.
Tänkte hoppa av för att leda fram honom.
Men han skulle ju inte vinna.
Så fortsatte lite till, sen kom Linnéa som stog 35 meter bort.
Knepet med att få fram honom är ju att slå honom lite löst på bakbenen.
Dit når ju inte jag, så Linnéa fick göra det.
Han backade bara ett steg till sen efter det ;p
Men annars gick allt bra.

Idag ska jag nog inte rida för det är så kallt.
Utan han ska få en ''spa dag'', som jag ska gosa med honom.
Smörja in hovarna, borsta igenom honom noga.
Lite mys, lite kort från mobilen.
Göra allting perfekt :)♥

Jag hade insläpp igår, det gick bra.
Sen tog jag lunchen också, för det var ingen som hade gett dom :)

Imorgon så ska jag och Gry till stallet tillsammans tror jag :)
Hoppas det inte är så kallt som idag :(
Det är typ -20 grader :/
Därför ska Tore få en dag inomhus :)

Imorgon kan jag börja skriva dagligen för då är jag hos pappa :)
Där finns internet ;)
Nu sitter jag på syrrans dator.
Kommer kanske något tidinställt inlägg...
Bror på om jag  kan få låna syrrans dator ikväll ;)
Men nu ska jag göra mig lite iordning.

Puss♥

 

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:16

Hejhej :)!,

Idag följde jag med Cicci till stallet :)
Ska sova hos henne idag igen ;p

Igår så var vi i Klacken med klassen och åkte slalomskidor, fast jag hyrde snowboard i början.
Den var jätteedålig, så jag bytte till skidor.
Dom var inte heller så bra, så jag bytte igen typ mot twintip.
Dom hade inte så bra uthyrningssaker...
När vi skulle hem så hade den bussen vi skulle hem med punka, så vi fick vänta en timma extra.
Men det var ganska jobbigt.
Fast ändå ganska roligt för Tilda och jag släpades upp för liften på mage och rygg x'D

Här är lite bilder på Cicci och mig :D


Snyggingar ;D






Sämsta snowboarden!


Cicci


Hjälm i bussen (y'


Haha, fail :')


Ciccis och mitt bussgodis x')


linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:16

Red Tore idag och igår  :)
Har inte kunnat skriva något för vi har fortfarande inget internet :(
Nu sitter jag hemma hos Linnéa ;)
Vi ska hem till mig sen, hon ska sova över hos mig :D
Andra gången nu i veckan ;)

Det blir ingen Ullared :(
Men vi åker in till Hööks den dagen istället  ;p

Tore var jätteduktig idag och igår :)

Igår:

Travade och skrittade, var inte så mjuk för det blåste litegrann :o
Och det blev inte så långt heller för det var så mörkt.
Det var mörkt för våran buss som skulle hämta oss i Klacken, den fick punka när vi skulle hem.
(Vi åkte skirdor med klassen igår...)
Så vi fick vänta en timma extra.
Då kom vi hem sent... Så jag red bara 10-15 minuter.


Idag:

Linnéa följde med, och hon är så snäll!
Varje gång hon följer med mig till stallet så mockar hon och gör allting åt mig ♥
Tack ♥
Han var mjuk idag, hade sporrar :)
Traven gick jättebra faktiskt :) Ska galoppera imorgon !!:D
Han backade inte, bara typ ett steg.
Han sparkade ut med ett ben bara ;p

Hoppas internet funkar nu där hemma.
Blir lite dålig uppdatering från mig nu när jag inte har något internet.
Så ni vet ;)
Men ska dra nu :)

Hejdå♥




cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:15

Hejsan :)

Jag har ridit idag :)
Han var duktig, men han sparkade baut två eller tre gånger ganska högt.
För Tore brukar inte sparka bakut, så det är högt för att vara Tore om ni förstår ;)
Linnéa följde med och hon ska sova här inatt :)
Vi ska ju åka skidor med klassen imorgon.
Så vi har köpa lite pk :)
Och godis har vi köpt till bussresan :)

Ska ta Tore imorgon med, hoppas han är lite gladare då ;)
hahah...

Fortfarande funkar inte internet, så jag sitter på min mammas dator nu.
För min syrra är så elak och jag får inte låna hennes dator :s
Hoppas att det funkar snart...
Blir så trött på det när man inte kan skriva något här på bloggen :o

Men ska skriva lite imorgon kväll igen ;)

Puss ♥

franssonsstall

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards