Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:49

Klockan 20 ikväll så ska jag, Tobbe E (dom som är med oss), Josse och kanske Agnes ner till spelplanen och köra bowling.
Det ska bli roligt :)
Det fanns bara en bana kvar, och man kan ju bara köra fyra på en bana, så det är bara barnen som får köra ;D
Just nu så lyssnar jag på en jättefin låt :')
Yiruma - River Flows in you ♥

Den är jättefin, verkligen !
Den ska man lyssna på ifall man är depp eller ledsen.
Det är en sån låt, så man nästan blir rörd av den...♥
Josse berättade att någon på Karlsäng, när hon gick i 7 eller 8:an, spelade den.
Det är typ ett piano som spelar, och då hade han spelat det.
Hon sa att han var jätteduktig.

Jag kan lyssna på den flera gånger för den är så fin.
Men iallafall ;)
Bowling ikväll, hoppas att det blir roligt ;D
Fast jag har lite ont i huvudet nu känner jag :(

Det kommer en diss imorgon kväll, när jag är hemma ;)
Jag kan säga att den är ute ungefär vid 19-tiden :)


(google-bild)
Vill också kunna spela piano !:o

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:48

Jag åker ju hem på vad blir det, imorgon (lördag).
AK (annakarin) skulle ta Tore på söndag, så jag får ta honom på måndag :)
Till Linnéa: Följer du med till stallet på måndag :D?

Det ska bli roligt att komma till stallet igen, nu efter en vecka.
Känns så tomt när man aldrig är i stallet :o
Skönt att börja rida nu också efter en vecka ;)
Jag kommer så mycket i oform när jag inte rider :(
Inte bra, inte bra ;p

Här kommer en video ni kan skratta lite åt:

http://www.youtube.com/watch?v=8a_hZefxMA0


Älskar oss, när vi får lite damp.
Om ni undrar på videon så är det inga hästar inne.
Om det var det skulle vi aldrig göra det ;p
Det är jag med ridhjälm, och Linnéa är den med mössa ;)

Ha en bra dag ♥

Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:48


''Stövel-ridstrumpor'', dom är riktigt sköna !
Just nu på Hööks, 2-pack, för endast 99:- !!
Jag har själv två stycken såna, som jag köpte nu i december.
Jag älskar dom.
De är tunna där uppe så man kan lättare stänga stöveln, tex...
Och så luftar de.
Sen när man kommer ner där fötterna är, där är det ett tjockare material.
Man fryser inte lika lätt om tårna, och de går inte sönder så lätt.
Jag älskar dom.


Och just nu, så är dom ju ganska så billiga.
Tycker jag iallafall ;) Eftersom de är 2-pack.


Jag rekommenderar dom verkligen för er som gillar luftiga ridstrumpor !:)


Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:47

Dressage is best forever ♥

Alla ni som rider dressyr...
Det är bra!
För det första är det grunden till all ridning.
Och för det andra så är det kul !:)

Jag har alltid hållt på med dressyr.
Och min kusin Gry, har lärt mig nästan allt !
Vilken fantastisk kusin jag har ♥

Det är hon som äger ToreSnor :')
Dom är så duktiga tillsammans..♥

Tore är en läromästare nu, tack vare Gry.
Han föddes som en stjärna, och dör som en mästare :')

Just nu saknar jag somaren när det var tävlingar och allting.
Jag var bara så lycklig av att se dom på banan.


Tore och Gry i Kil, framridning :)

Nu ska vi gå till något helt annat !:)

Nu väntar jag på mat.
Min storasyster gör maten ikväll till oss :)
Potatisgratäng med inbakt fläskfilé, gottgott :)♥

Det kommer en Hiss från mig imorgon, tror det kan bli tidsinställt inlägg.
För internet här kommer att ta slut kanske snart, Josse och jag har använt det för mycket :(
Så jag kanske inte kommer kunna skriva för ens lördag.
Bror på...

Hoppas att det funkar tills vi ska hem :)
Men nu ska jag göra lite andra saker :)

Puss cicci ♥

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:47


Hahhaaa bara för Cicci nämde Ullared.

Hahaa Cicci brukar följa med mig till Ullared
en gång per år typ. Jo varanda gång vi är
där så kör cicci mig i kundvagnen, Sist hon
gjorde de så köre hon på en tant som blev
jätte sur på M I G ?. Det var ju cicci som
körde och jag satt i den :o?...

Hahaa jaja men vet ju aldrig vad jag och cicci
hittar på i år ;). Ska iallafall köpa skit mycket
saker. Vi ska köpa en jacka som vi ska
brodera på. det ska stå Stall Fransson.
Fet snyggt ska de bli. Sen ska jag någ köpa
ett schabrak som jag ska brodera
Linnea Iijolainen på. Som jag ska ha
som tävlings schabrak tror jag. Ett
vit i så fall.
Just det jag tror jag har blivit helt knäpp!
Jag ska typ sluta men hoppningen och
börja rida mycket mer Dressyr, Ska
försöka hitta en gammal läromästare
innom dressyren ! :) KulKul .


linnea

:)

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:46

Ingen bra skiddag idag :(
Det började med att jag vaknade med huvudvärk.
Jag tog en huvudvärkstablett och åt frukost.
Klädde på mig och gick ut för att åka skidor.
Började åka.
Efter första åket, fastnade skidorna i snön för det är blöt snö ute.
Jag kom inte fram och fick damp på skidorna.
Åkte ifrån Thomas, Josse, Tobbe, Renée och Stefan.
Nu sitter jag i köket, mamma har vallat mina skidor nu.
Det har hänt två gånger nu, och jag får fan damp på skidorna :@

Jag hoppas att dom är bättre nu, kanske inte pallar åka mer idag.
För jag orkar inte när dom bara dampar jämt och ständigt!

Saknar alla där hemma också :(
Min pappa fyllde år igår.
Och då är vi inte hemma.
Vill rida ToreSnore, vill träffa min bästa kompis Linnéa.
Ingeting är bra just nu :(

Men det blir väl bättre snart hoppas jag....♥
kram cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:45

Jaa, det gick ju inte direkt bra med tävlingen.
Det var två som kommenterade, det var bara Linnéa som hade rätt.
Och jag kan ju inte skriva om henne på våran blogg när vi har den tillsammans xp
hahaha...

Jaa, det blir nog en annan tävling då det kanske går lite bättre ;)

Vi har precis kommit hem från badet.
Det var tråkigt efter en timma :(
Jag tyckte det var tråkigt vid tre, sen kom vid hem vid sex ;o
Jobbigt var det i början, sen blev det lite mer roligt.

Det fanns ju en ute-pool, det var jättevarmt vatten där.
Sen fanns det två rutchkanor, en man åker utan ring, och en man skulle ha ring.
Ikväll blir det ''after-skii'' :)
Roligt kommer det bli.
Sen så har vi vart på några affärer, köpte en Sälentröja och ett par skidglasögon :D
 kram cicci

...

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:45

Nu har jag pluggat lite på provet. Men jag fattar fan
inget som står på det..
Ska gå ner och hämta lite mat tror jag. Typ
kyckling och ris :p.  Hahhaa jag har fan knappast 
ätit något på hela dagen eller jo godis och kakor ;).

puss hej
 kram linnea

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards