Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:06


Dissar hovglitter!
Jag tycker inte att det passar till en häst, det ser... nja.. Vet inte rikigt.
Men jag tycker det ser konstigt ut på en häst.
Hästar ska ha helt svarta hovar eller naturliga hovar utan någonting på.
Om din häst's hovar är spruckna, använd hovfett eller hovolja :)
Om du hissar det och gillar det så finns det på --> http://ponnyprakt.se/


cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:06

Nu har jag lunchfodrat, gjort mat, mockat och promenerat Tore !:)
Han var jätteduktig idag, tog lite kort med mobilen.
Alla bilder från mobilen kommer någon dag.
Har fortfarande ingen sladd med mig, och blåtanden funkar inte heller :(
Nu tog mitt betteri slut på mobilen också.
Laddaren är hos mamma....

Iallafall :)
Tore var duktig och han tyckte det var roligt att komma ut.
Felina (en annan häst) blev jätteglad när hon såg Tore igen.
Hon galopperade fram och tillbaka i hagen :')
Hon är så kär i honom, men det är inte Tore ;p

Imorgon ska jag upp tidigt, Gry har morgonfodring.
Så jag ska följa med henne så ska jag rida för henne :)
Kommer bli roligt :)
Kanske kan bli lite bilder då också ;)

Roligt med bilder för varje ridtur tycker jag :)
Puss <3


Tore i december :)


cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:05

Blir så sur när det kommer onödiga kommentarer.
Man kan se vem det är också, på IP.adressen
Så det är bara att kolla på en IP adress som den personen har kommenterat.
Är det samma IP adress på en kommentar som en person med sitt namn så är det samma person som har skrivit, fast den har skrivit ett annat namn när den har kommenterat. För att vara ''anonym'' med ett annat namn.
Alla har olika IP adresser, men man har en helt egen.
Iallafall...

Jag ska snart till stallet och ta hand om ToreSnor :)
Jag ska promenera honom :)
Kan inte ta kort, för jag vill inte riskera att mitt objektiv ska frysa och gå sönder.
Så det kanske blir bilder från mobilen istället :)
Jag ska gosa massor med honom, sen ska jag inte göra så mycket mer i stallet.
Hoppas bara att jag får skjuts till stallet.
Men det tror jag :)

Hoppas att det blir Ullared för dom visste inte om dom skulle åka.
Eftersom det var så lite som skulle med :(
Men jag får alltid hoppas, för jag vill ha lite hästsaker därifrån...
Sen ska jag och Linnéa ha kundvagnsrace...
Äger ut alla!

Men nu ska jag fixa mig :)
PS. jag kommer bara att skriva i helgen för Linnéa är i Sälen DS.


Bäst :)
Linnéa till höger, jag till vänster.

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:05

Hej, snart åker jag och malin till Sälen så kommer inte kunna blogga under helgen..
Finns inte så mycket mer att säga.
Puss..
linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:04

Jag vill inte gå i skolan, mår bara dåligt.
Grät i skolan idag, jag bara börja gråta av någon anledning...:(
Men skitsamma, ingen förstår mig ändå..
Nu sjunger jag fina låtar..

Ikväll ska jag göra mat åt familjen, roligt :)
Ska göra fläskfilé som man häller i béarnesås i och stoppar in i ugnen och klyftpotatis :)
Pappa har ett hemligt recept som man ska bland ner potatisen med så det bli gott och knaprigt :)

Imorgon kommer jag inte ha något att göra, drar till stallet och hälsar på Tore tror jag :)
En fotodag !!:D
Det ska jag göra, ta massa fina bilder på honom :)♥

Linnéa och jag var bäst idag på den första rasten!!
Vi har ju en halvtimma rast på den första rasten :)
Vi sprang hem till min mamma, gjorde snabbkola !!:o
Vi gjorde klart den, och åt upp den, mullo vi är asså :')♥
Sen tog vi med tacochips till skolan och salta solrosfrön ;p
Det var ju lite busigt av oss xp
Och vi han till skolan igen...
Vi är lite sjuka i huvudet, jag vet :')


Lika som det här, lite pucko är vi ;)

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:03


Både jag och Linnéa dissar den här hårmoussen ;)
Den är väldigt ''blöt'' eller vad man ska säga, den rinner och allt.
Det här är ganska oseriöst, men lite kul ska ni ha här på bloggen :)


Såhär använder man hårmousse i håret:


Alla kollar om ni vill veta hur man har hårmousse i håret ;')
oseriöst!



franssonsstall

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:03

Idag så ska jag göra mat.
Ska nog kanske till stallet och bara vara där.
Vet inte faktiskt, vill det...

Idag åker Linnéa till Sälen, och jag kommer att få vara ensam :(
Både i helgen och när det är skola :/
Tråkigt...

Men jag ska ju rida och det är ju roligt för mig ;D
Jag ska skriva mer ikväll om hela dagen idag :)

Pusspuss ♥





PS. Kolla mina anonser på hastnet.se, se mer på ett inlägg som det står ''Säljes !:)'' ;) DS.



cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:02

Rubriken hör till från skolan.
Alla ska hitta på en glass och göra reklam för den.
Min heter ''Kinderäggsglassen'' ;)
Sen kom viktor på att den kunde heta ''N-ice cream''.
Smartiis ;p

Jag har ridit idag, gick jättebra :)
Fast det snöade jättemycket så det var inte så lätt att rida :(
Jag tränade på att han skulle lyssna på mig, för han backar in i snöhögar.
Och vill inte att han skadar benen.
Så när det går lite för långt kommer Linnéa och tar i tygeln.
Hon har slutat med det för jag måste träna på att han ska lyssna på mig.
Fattar ni ;)?
Han lyssnade på mig alla tre gånger han gjorde det.
Beröm för det ♥

Idag blev det inga bilder pga. snön.
De bilderna vi tog igår kommer senare, har ingen sladd till datorn :(

Imorgon ska jag göra mat, och nästa gång jag ska rida är på lördag eller söndag :)
Kommer kännas konstigt nu när jag har ridit 2 dagar i rad.
Red igår och idag och i måndags :)
Han är verkligen världens underbaraste !!!
Traven gick också bra idag :)
Han var lugn och jag red förbi ingången så han vet att det är jag som bestämmer ;)
Det gjorde han och sen så gjorde jag bakdelvändning och red hem till stallet :)

Tog hem schabraket som är på bilden längst ner (man ser inte så mycket) och tvättade.
Det var smutsigt och hårigt ;p
Så han ska få ett nytvättad schabrak :)

Puss ♥'

cicci
Sötis ♥

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards