Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 23 februari 2011 18:44

Är denna look hiss/diss :)?


  

Av Gustafsson Iijolainen - 23 februari 2011 15:27

Idag var ju jag i örebro med min syrra.

Hon skulle klippa sig på marieberg, för det var drop in.

Men det var det ju inte, så mamma ringde från jobbet till en som klipper sig i örebro, det var drop in där. Det heter ''Capelli'' har jag för mig :)

Det var jättebra ställe faktiskt :)

Dom var duktiga.

Sen åkte vi till Marieberg, för det är ju gratisbuss dit :)

Vi gick där ett tag för vi skulle ta en buss hem vid fem i två :)

Så hon handlade silverschampo och värmeskydd :)

Då köpte vi samtidigt med varm choklad med grädde.

Det var så gott !! Det smakade inte varm ćhoklad, det smakade inte grädde.

Det är obeskrivligt :o Så gott var det.

Det kanske inte låter så gott, men det var det ;)


Grädde är inge gott, och jag får ont i magen av det, och det var mycket grädde.

Som tur var så kollade jag inte på grädden, då skulle jag må illa ;)

Det var gott iallafall :)


Senare idag ska jag kanske till stallet och gosa lite med ToreSnore :)

Sen ska jag bada Mizze (min katt) :)

Linnéa och jag drar ju till Säfsen imorgon, men det kommer tidsinställda inlägg :)

På söndag när vi kommer hem så ska jag ta Tore, ska rida lite då :)

Ska försöka galoppera lite då också :)


 

Kahl The & Kaffehandel är inget café, det är som en affär som man köper t ex. kaffe och sånt här man tar med sig :)


Cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 23 februari 2011 14:29

Hejhej!

Idag har jag inte gjort något typ. Bara sovit och tittat på tv. Ska inte göra så mycket idag tror jag :)


Men när pappa kommer hem så ska vi ringa på en D-ponny :)!

Kulkul, här är en film på den.



Här är en bild också :)


Linnéa     

Av Gustafsson Iijolainen - 23 februari 2011 09:28

Nu har jag vaknat, för jag ska till Örebro med min syrra.

Jag kanske drar till stallet sen och gosar med Tore :)

Imorgon ska jag till Säfsen med Linnéa :D

Taggataggatagga!!


Måste dra snart, så hejdå ;D

Puss Cicci :)

Av Gustafsson Iijolainen - 22 februari 2011 22:20

Idag har jag vart me Linnéa, vi gjorde kladdkaka och åt frasvåfflor till frukost :)

Det var gott.

Sen ungefär vid 4 så åkte vi längdskidor till stallet ;p

Det var roligt, det tog kanske 45 minuter dit. Vi var där ca 5 minuter.

Sen åkte vi hem (Gry hade Tore idag), och sen blev det ganska mörkt.

Sen kvart i sju så åkte vi till stallet igen.

För det var stallmöte :) Vi pratade om regler.

För det har ju kommit en ny häst till stallet som har stått där förut.

Så vi pratade om det, sen så blev det lite problem med Tore, mig och Gry.

Gry ska ju till Säfsen i helgen med sin kille, från torsdag-söndag.

Jag skulle egentligen ta honom, men så blir det inte !

Jag ska med Linnéa till Säfsen, för hon ska också dit ;p

Så det får bli AnnaKarin (AK) som får ta honom :)

Men jag kommer sakna honom :(


Gry och jag skulle egentligen åka till Gyttorp och träna imorgon.

Men vi har inte som kan skjutsa oss dit. Vi behöver en transportkörare.

Eller ja, det har vi redan, men mina föräldrar jobbar...

Det gör Grys också... Så vi får träna där nästa vecka istället ;)

Imorgon ska jag nog till stallet och bara gosa med snutten.

Gry tar honom för hon har morgonfodring. Så då kan hon lika gärna göra allting sa hon :)

Han behöver lite kärlek. Förra veckan så hade jag honom hela veckan.

Det gick bra när jag red och det går framåt hela tiden !:')

Han lär mig saker, förutom när han backar då ;) Då är det bara och driva fast han inte bryr sig ;p Det är bara roligt när han börjar sparka.

Fast vet inte, han kanske har ont någonstans :( Får väl se när jag tränar i Gyttorp.

Om han typ reagerar på något. Hoppas inte...<3


Det har vart ganska dålig uppdatering, men det har inte funnits något internet hos min mamma. Och jag har sovit hos Linnéa i fyra dagar. Vi har nog inte riktigt orkat då. För vi har vart i Örebro och jag har vart i stallet hos Tore.

Men nu har jag internet hos min pappa :)

Fast nu ska ju både jag och Linnéa bort, så det blir tidinställa inlägg över helgen.

Det blir nog till exempel tips om saker hur man ska göra det...:)

Hoppas att det duger och glöm inte att kolla in bloggen varje dag ;)


Men nu ska jag kolla lite mer på datorn.

Hörs imorgon.

Puss Cecilia.


  Kan inte vintern ta slut snart ?

Av Gustafsson Iijolainen - 22 februari 2011 21:15

Nu har jag precis kommit hem från stallmötet i stallet.

Vi pratade i cirka en timme typ..

Jag ska typ börja ta hand om Linnéa "lilla" häst :)

Roligt de. Typ tills jag har köpt en :)


Aja men hejdå Linnéa

Av Gustafsson Iijolainen - 21 februari 2011 21:02

Hejhej alla.

Nu har cicci precis kommit hem till mig. Vi sitter typ och tittar på tv.

Idag var vi i Örebro igen... Vi var ju på hööks såklart ;)

Cicci köpte CRW classic dressyrhjälmen från hööks.

Senåkte vi till Biltema och köpte blingbling till att blinga våra ridhjälmar,

Cicci har blingat sin rosett på hjälmen :) Det blev jätte fint!


När vi kom hem så åkte vi till stallet. Tore var jätte stressad och jobbig först när vi skulle göra iording han.. Men sen blev han lugnare. Det gick bra när Cicci red. Han backade inte så jätte mycket. Han blev ganska stressad när vi gick tillbaka till stallet..


Vi fick också reda på att det skulle komma en till häst till stallet. Jobbigt, för det var mycket skönare när det är lite hästar i stallet för det är ju inte så stort..

Sen ska jag ju också ha min häst där, så det kommer bli fem hästar i stallet.

Jag fattar inte hur allt ska få plats t ex. i sadelkammaren den är ju jätte liten.

Jajjaa skit samma..


I morgon blir det inte att göra så mycket :)


Puss Linnéa & Cicci 

Av Gustafsson Iijolainen - 20 februari 2011 16:34

Vad tycker ni om den nya headern :)?


Hiss/Diss?


Franssonsstall

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards