Cicci ♥ Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:01

Hejhej.
Nu har jag precis kommit hem från stallet. Hahhaaa vi hade jätte kul!
Först så red cicci tore, Och sen mockade,gjorde mat också. Sen körde
jag cicci i skottkäran ;) hahhaa de var öite svårt för de var så mycket snö..
Men det gick! Sen så sandade vi typ över allt, klockan sex så tog vi in hästarna.
Sen åkte vi hem typ :) 

linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:00

Gatehouse Hickstead ridhjälm
Den har hjälmen är den skönaste jag har testat!
Den är min blivande hjälm!. Den är mjuk och jätte
skön men dock jätte små i storlekarna..


Den passar även till Träning eller tävling!
Jag ska ha den i hoppnig ;)



linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 23:00

Nu ska jag och Linnéa till stallet, hon hjälper mig litegrann tror jag :)
Jag ska rida och göra det jag brukar göra, plus lite pyssel ;)
Jag ska skriva mer om det ikväll.

Idag var jag ju i skolan, tråkigt var det.
För en av ''grupperna'' har slöjd och då får den andra gruppen ha engelska och geografi.
Alltid lika tråkigt :(

Men det ska bli skönt att komma till stallet, man känner sig hemma ;)
Så roligt är det bara att vara i stallet faktiskt :D
Men nu måste vi dra.

Sorry för kort inlägg.
Men skriver om ridturen ikväll :D

Puss<3

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:59

Idag så red jag Tore :)
Han var jätteduktig! Bilder kommer senare ;)
Han var mjuk och inte ''stressad'' eller vad man ska säga.
Jag red lite längre än vad jag brukar göra.
Jag tråffade på två av mina kompisar på vägen också ;p

Min syrra lagar mat nu, det blir ''kyckling-tortillas'' :D
Så gott är det ;p

Imorgon så ska jag till Tore och rida också, har insläpp då...
Det blir en lång dag, för jag har bara skjuts dit och hem.
Efter skolan åker jag dit för det är bara ljust då, sen så gör jag lite småsaker.
T ex. putsa saker och sånt :)
Han hade det ganska blött i boxen idag så det blev ganska mycket att slänga.

På söndag så ska jag och Gry till stallet och morgonfodra, sen mocka och sånt man brukar göra.
Sen rida och sånt, det var längesedan jag red för Gry :)
Ska bli roligt, eftersom hon vet hur man ska rida Tore ;p hahah..
Jag får alltid så bra tips av henne när jag rider Tore för henne :)

Men nu ska jag äta ;)
Puss <3

cicci

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:58

hittade en gamal film på när jag och cicci löshoppade lady :)

   <--- TITTAA!!


linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:58

Hej.

Idag har det varit en ganska seg dag.´kom cirka 30 minuter försent
till skolan också. På rasten så vart jag och typ alla igenom blöta för
vi hade typ herran på täppan eller not i snön. På slutet hade vi
NO med Hans i cirka en timme.. De var skit tråkit för vi skulle
skriva skit mycket skit. Sen när vi väntade på bussen så skev
Tobbe " Fuck you" på hela vägen av ett hus på skolgården,
så då fick en lärare damp på han och allt och så mullade han
mig med snö i hela aniktet..
När jag kom hem gjorde jag nuddlar (y. De blev fan jätte
goda. Nu sitter jag och tittar på tv. Vet inte vad jag ska göra
sen kanske åka skoter?. Eller jag vet inte om jag orkar de,
jag är skit trött!. I morgon ska jag kanske med till stallet
och hjälpa cicci också. Sen har vi insläppet som vi tar
tillsammans.., De kan faktiskt bli jobbit att ha häst. Inte
att ta hand om dom också, men att t.xm att åka och släppa
ut de innan skolan och ta in de på kvällen, och sen ska man
också hinna rida innan de blir mörk för vi har ju inte något
ridhus. Bara en padock. Men vi rider mest ut också.
Vi ska försöka köpa strålkastare som ska lyssa upp padocken.
De skulle vara bra..

Aja men på Fredag ska jag iallafall till Sälen med Malin, Vi
kommer äga ut alla!.. Eller inte, vi ska faktiskt åka Snowboard!
Hiihii roligt kommer det att bli iallafall. Sen kommer vi ju bada
på Experium, Jag var med malin i sommras till sälen. som har
stuga där :)  


linnea

Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:57


En skinnhandske med mjukt foder inuti!
Fingrarna är för långa och smala.
De glider av handen och det är inte så sköna heller.
Bara innerfodret är skönt.
Har inte ridit i dom än, ska göra det på torsdag.
De är inge sköna nu när man har dom på sig.


En diss från mig !


cicci



Av Gustafsson Iijolainen - 19 februari 2011 22:56

Lady Eowyn, du var mitt liv.



Jag saknar dig mer en du kan tro.

linnea

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du vi rider och tar hand om hästarna bra ?:)
 Ja, absolut!
 Nja, sådär...
 Nej, absolut inte!
 Egen åsikt? Fråga oss!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards